Tuesday, October 14, 2008

PEMBANGKANG RUGIKAN MASA DEWAN

OLEH: PEMIKIR

MP Ipoh Timur (DAP) dan MP Kinabatangan (BN) bertikam lidah berkaitan isu lawatan sambil belajar ahli-ahli Parlimen BN ke Taiwan. Lim Kit Siang mengambil kesempatan membidas ahli-ahli Parlimen kerana lawatan itu tidak memberi apa-apa hasil.

Pembangkang dalam Parlimen tiada modal lagi untuk berbahas. Mereka gunakan isu Taiwan untuk mempersenda kan Dewan.

Pemerhati berpendapat bahawa pembangkang membuang masa Dewan dan sepatutnya tumpu kepada Bajet 2009. Mereka tidak menghiraukan langsung arahan Timbalan Speaker.

5 comments:

rayliew said...

Pembangkang sudah ketandusan isu khususnya berhubung Bajet 2009.. Sehinggakan mengalih tumpuan kepada lawatan Ahli Parlimen ke Taiwan yang tidak berkaitan dengan agenda persidangan Parlimen, TOTALLY OUT OF TOPIC..Membuangkan masa dewan serta duit rakyat....

LIMAUDONG said...

Salam JR

Semalam TV3 semalam ada tayang short video klip YB Lim Kit Siang dan adegan-adegan bertikam lidah bersama YB BN. Kata-kesat seperti Samseng Sarawak tidak patut dikeluarkan oleh YB Lim Kit Siang.

Anonymous said...

salam...
pembangkang coba alih perhatian kerajaan untuk cakap isu rakyat.

anwar takde pulak nak buat undi tidak pecaya kt PM. dulu cakap berapi2...

alih2 bajet 2009 pulak yang dia bising... nak tunjuk teror kot. maklum aje lah, bekas menteri kewangan...

apepun, cakap anwar ni karut. pelakuan dia macam karton...

Ninja Turtle said...

Setiap lawatan yang dilakukan oleh wakil-wakil MP dalam kumpulan ada tujuannya. Untuk kepentingan negara.

Pembangkang pun boleh melawat ke luar negara, bukan setakat ke Taiwan, ke hujung dunia pun boleh. Tiada sesiapa yang akan menghalang mereka. Tapi adakah lawatan pembangkan ini dipersendakan oleh ahli-ahli parlimen BN?

Janganlah hanya kerana lawatan perbahasan bertambah panas, cubalah fikirkan macamana kita memajukan ekonomi terutama di Sabah dan Sarawak. Ini dah tahun 2008, 12 tahun lagi kita akan mencapai taraf negara maju, tapi ada dearah di Sabah dan Sarawak masih tiada kemudahan asas sama sekali.

Zaidil Ripin said...

Ipoh Timor orang tua tak sedar diri. Barangkali saudara ipoh timur ini dan semakin tua maka penglihatan dah semakin kurang jelas dan pemikiran pemikiran pun dah kurang.. sebab tulah bising pasal MP Parlimen BN pergi Taiwan. Yang PKR pergi taiwan tu tak bising... Lain kali guna cermin mata yang lebih tebal kantanya supaya dapat cerminkan diri sendiri sebelum kata org lain.