Tuesday, October 14, 2008

ANWAR GAGAL LAGI

oleh: Mustikacitra-indah

Ucapan perbahasan sulung Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat semalam nampaknya gagal menarik perhatian ahli Dewan yang juga penyokong BN apabila ucapannya selama 5 jam dianggap membosankan. MP BN kerap kali dilihat keluar masuk dewan dan tidak berminat untuk mendengar ucapan perbahasan dari Anwar.

Manakala di luar dewan pula, ketika ditanya media mengenai tarikh baru peralihan kuasa oleh PAkatan Rakyat, Anwar enggan memberitahu bahawa beliau tidak akan memberikan tarikh baru tersebut. Pada pandangan Mustika, pertanyaan media sebenarnya agak sinis. Dan nampaknya Anwar terlepas pandang.... Media memperlekehkan Anwar dengan pertanyaan yang sebenarnya media sudah tahu jawapannya.

Menurut kenyataan Anwar baru-baru ini, Pakatan Rakyat akan mengambil alih kerajaan Persekutuan selepas Aidiladha, awal Disember tahun ini. Apa yang Mustika boleh katakan, Anwar sedar hasrat dan cita-citanya mustahil sebab itulah beliau sendiri gagal memberikan tarikh baru yang mutlak seperti yang diminta media semalam.

2 comments:

LIMAUDONG said...

Salam JR

MP DSAI itu pembohong besar dan ucapan yang akan disampai juga semua umum kosong. Dia tu " Tin Kosong" dan tiada manfaat mendengar capan .
JR, bagus paste semula video klip ' the Boy who Cried Wolf'

PineappleTown said...

Salam Tuan,
DSAi memag selalu pembohong. Janganlah memercayai kata-katanya.