Sunday, January 11, 2009

PENGUNDI CINA JANGAN TERTIPU MUSLIHAT PAKATAN RAKYAT

Oleh: Tulip Desa
Pengundi di Parlimen Kuala Terengganu khususnya masyarakat Cina diingatkan usah terpedaya dengan janji-janji manis yang didendangkan oleh Pakatan Rakyat. Gula-gula pilihan raya yang dijanjikan hanyalah ketika pilihan raya dan akan tamat apabila selesai pilihan raya.
Pengundi Cina dinasihatkan memberi sokongan padu kepada Barisan Nasional yang mengamalkan dasar yang sederhana dan ternyata telah membangunkan negara secara optimis selama 62 tahun memerintah. Barisan Nasional ternyata melaksanakan perlembagaan yang mewakili semua kaum negara ini tanpa berbelah bagi. Pengundi Cina bebas mengamalkan agama masing-masing.
Kempen Pakatan Rakyat menjurus kepada meraih kemenangan tanpa memperdulikan keperluan dan kemahuan rakyat. Isu 'hudud' dan 'Undi PAS dapat pahala' adalah isu basi yang acapkali dimainkan oleh pembangkang. Rakyat sudah bosan dengan janji-janji kosong pembangkang yang tiada kesudahannya.
Untuk pengundi di Kuala Terengganu, tidakkah anda bosan dengan janji-janji pembangkang setiap kali tiba pilihan raya? Mereka umpama, hangat-hangat tahi ayam, hangat ketika berkempen, namun janji tidak dikota. Habuk pun tarak!

1 comment:

Anonymous said...

betul tu jangan terpedaya dengan gula gula najib.Baru sekarang nak tolong class F kunun pirahhhhh
baru sekarang nak pulang royalti
baru sekarang nak bagi itu dan ini
RASUAH POLITIK LAH TUHHH
bodoh lagi membodohkan