Saturday, January 10, 2009

HUDUD ALAT PROPAGANDA PAS.......AWAS PENGUNDI P036.

Oleh: Pemikir

PAS acapkali menggunakan isu hudud sebagai alat propaganda untuk mempengaruhi dan meracuni pemikiran rakyat. Perkara ini bukanlah reka-reka cerita tetapi ini adalah pengakuan Presiden PAS, Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang dalam ceramahnya pada 29.6.2002 yang jelas bertujuan untuk kepentingan politik sempit mereka.

"Hudud digunakan semata-mata untuk kempen pilihan raya, jika tidak kita akan kalah dalam pilihan raya". Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang.

PAS telah membuat dua draf hukum hudud untuk dilaksanakan di Terengganu dan Kelantan. Malangnya, kedua-dua draf hukum tersebut tidak dilaksanakan semenjak PAS memerintah Kelantan hampir 20 tahun di bawah pimpinan Tok Guru Nik Aziz sebagai Menteri Besar. Yang hairannya, draf yang disediakan untuk kedua-dua negeri tersebut wujud perbezaan. Mengapakah ini berlaku? Sedangkan hudud merupakan hukum Allah yang bersumberkan Al-Quran & Hadis.

Mengapa PAS Kelantan tidak memasukkan Hukum Bughaoh (derhaka kepada Kerajaan) dalam Hudud yang di war-warkan? Sedangkan Terengganu pula memasukkan hukum tersebut dalam hukum hududnya. Persoalannya, apakah kemungkaran/pemberontakan wujud di Terengganu?

Yang pasti, UMNO tidak pernah menolak dan mempertikaikan hukum hudud. Kerajaan BN komited untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islam dan kini telah menarik minat dari kalangan anggota OIC.

Mengapa PAS tidak membentangkan usul hudud di Parlimen jika mereka benar-benar dengan nawaitu untuk membangunkan Islam. Tetapi sebaliknya berlaku, ahli-ahli Parlimen PAS sibuk dengan isu remeh-temeh untuk mendapat publisiti murahan bagi meraih sokongan pengundi di kawasan masing-masing.





No comments: