Thursday, October 23, 2008

MP RASAH KEHABISAN MODAL UNTUK BERDEBAT

oleh: Mustikacitra-indah

MP Rasah, Loke Siew Fook telah meminta Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri menyatakan secara terperinci semua misi perdagangan antarabangsa yang telah dijalankan dari 8 Mac 2008 sehingga kini termasuk kos dalam setiap misi dan jumlah nilai pelaburan yang direalisasikan. MP ini mempersoalkan adakah pihak Kementerian menjemput Menteri Besar atau Ketua Menteri Pakatan Rakyat menyertai misi-misi tersebut.

Timbalan Menteri yang mewakili Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri menyatakan bahawa sebelum 8 Mac 2008, Menteri Besar Kelantan (PAS) telah dijemput untuk sama-sama menyertai misi-misi yang dijalankan oleh Kementeriannya. MP Rasah yang tidak berpuas hati telah mendakwa bahawa kerajaan BN belum bersedia untuk bekerjasama dengan Pakatan Rakyat.

Namun Timbalan Menteri membidas bahawa Kementeriannya bukan tidak ingin menjemput Menteri Besar atau Ketua Menteri Pakatan Rakyat. Timbalan Menteri juga menegaskan bahawa Kementerian atau Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mengamalkan diskriminasi kepada negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat. Malah beliau juga dengan hati yang terbuka telah mempelawa Ketua Menteri dan Menteri Besar Pakatan Rakyat untuk menyertai misi-misi perdagangan antarabangsa yang akan dijalankan kelak.

Pada pandangan Mustika, mengapa pula Pakatan Rakyat nak sibuk sangat tentang misi-misi ini? Selama ini ketika BN ingin memngadakan kesepakatan, Pakatan Rakyat tetap dengan pendirian mereka yang degil dan bodoh sombong. Entah mengapa sejak kebelakangan ini, MP Pakatan Rakyat sudah mahu menempel dengan aktiviti-aktiviti Kerajaan BN. Dakwaan mereka yang seolah-olah menjadikan BN subjek untuk dipersalahkan bagi menutup kesalahan mereka sendiri amat memalukan. Mereka dah habis modal sebenarnya.

1 comment:

rayliew said...

Sememangnya budaya PAkatan Rakyat untuk mencari peluang bagi memburuk-burukkan kerajaan yang sedia ada..