Wednesday, July 16, 2008

PEMBOHONGAN DSAI TERUS BERLAKU

Oleh Pemikir Negara

Tiada siapa yang akan kata Dato" Ahmad Shabery Cheek menang dalam Debat malam tadi kecuali keluarga dan kawan terdekat. Tiada siapa yang akan memuji DASC kecuali mereka yang memahami apa yang dilakukan oleh Menteri Penerangan itu.

Hakikatnya, malam tadi DSAI amat pandai menggunakan perkataan yang sudah tentu memikat hati orang ramai terutama ketika membelasah kerajaan dengan mengambarkan apa yang dilakukan ketika ini tidak menguntungkan rakyat miskin. Siapa cakap? Anwar yang cakap. Inilah usaha terbarunya untuk menagih simpati rakyat.

Perkataan yang digunakan oleh DSAI pasti memikat tetapi itulah sebenarnya Anwar Ibrahim yang suka memikat orang untuk menyokongnya. Memikat orang lain untuk tertarik kepadanya sepanjang masa. Apabila orang sudah suka, maka beliau boleh memanipulasikan segala fakta. Yang salah dikatakan betul. Yang tipu diceritakan seolah-olah ia benar-benar berlaku. Inilah kelebihan Anwar Ibrahim.

Wira berpendapat Dato' Ahmad Shabery tidak menang dalam menipu rakyat. Dalam ertikata lain beliau kalah dalam peperangan menipu rakyat. Ini dimenangi oleh DSAI. Tetapi Menteri Penerangan menang dalam menceritakan apa yang sebenarnya berlaku. Apa yang dibuat kerajaan untuk rakyat dan negara. Bukan untuk dirinya sendiri.

Anwar boleh menjanjikan bulan dan bintang tetapi inilah caranya untuk memikat orang ramai menyokong matlamat peribadinya untuk menjadi Perdana Menteri. Inilah yang dihajatkan oleh Anwar agar rakyat terus terpengaruh dengan pembohongannya.

No comments: