Monday, May 12, 2008

PAS DAN PKR IKUT KATA DAP

Parti PAS dan PKR sudah tidak relevan lagi memandangkan sebelum ini PAS yang gah dengan konsep negara Islam sudah sepi dengan perjuangan itu. Manakala PKR yang kononnya selalu memperjuangkan dan melaungkan keadilan serta hak-hak rakyat tidak mampu menyatakan pendirian mereka terhadap Karpal Singh yang dilihat telah menghina institusi raja sebagai ketua agama Islam.

Apa yang diperkatakan khairy sangat tepat, iaitu Pakatan Rakyat adalah menjurus "public relation" semata-mata untuk menunjukkan kepada rakyat yang mereka mempunyai hubungan kerja yang baik sedangkan mereka tidak mampu menegur atau menyatakan pendirian mereka terhadap kenyataan Karpal Sigh. Adakah mereka menyokong apa yang diperkatan oleh Karpal atau hanya mendiamkan diri sahaja. Dalam isu ini PAS tidak melenting malah hanya mendiamkan diri, apatah lagi PKR? Inikah wakil rakyat yang perjuangkan hak rakyat melayu yang beragama Islam?

Mereka tidak melihat ini suatu ancaman kepada generasi akan datang, mereka tidak menilai sedalam-dalamnya kepada kontrak sosial yang telah dimeterai suatu ketika dahulu. Apakah hanya mahu mendapatkan populariti sahaja sedangkan tidak mampu mempertahankan institusi raja? Lebih dari itu, Pakatan Rakyat yang dengan jelas seolah-olah mengikut telunjuk DAP. Buktinya ialah di Selangor Projek Babi diutamakan, berbanding janji-janji mereka yang lain, sedangkan projek tersebut tiada dalam manifesto PKR Selangor. Itulah dia Projek Khinzir Raksasa (PKR). Tambahan pula sejak dari awal sidang parlimen lagi kita sudah melihat dominasi DAP dalam Pakatan Rakyat, terutamanya Karpal Singh bersama anaknya dan Lim Kit Siang pun begitu.

No comments: