Monday, May 12, 2008

MP KUANTAN PERLU BUAT KAJIAN DULU

Apakah saudara sedar bahawa hujah-hujah MP Kuantan dalam Parlimen mengenai Pasukan Polis mengelirukan rakyat.? Apakah bilangan anggota Polis seramai 800,000 mampu menjaga keselamatan hampir 27 juta penduduk Malaysia?Sedangkan tugas Polis adalah luas termasuk mengawal keselamatan jalan raya, menangani jenayah, mempastikan keselamatan awam dan banyak lagi tugas keselamatan ini yang kian meningkat.

Untuk makluman, negara maju pun menghadapi masalah dalam hal-hal mempastikan keselamatan awam rakyatnya. Mereka juga menghadapi kekurangan anggota polis untuk mempastikan keselamatan penduduk mereka yang begitu ramai. Sebagai contoh, Di Amerika Syarikat sahaja ,jumlah penduduk telah melebih 300 juta dan ia hanya dapat sediakan 250,000 anggota Polis.Begitu negeri -negeri maju yang lain, seperti Canada, Germany, United Kingdom dan beberapa negeri di Eropah menghadapi masalah yang lebih rumit dalam hal ini.

Justeru , hujah-hujah MP Kuantan (PKR ) itu hanya semata-mata mencari publisiti murah bagi diri dan parti yang beliau mewakili.Itulah taktik lapok yang digunakan oleh PKR untuk mengelirukan dan memesongkan pemikiran rakyat Pahang khususnya dan Malaysia amnya.

No comments: