Wednesday, May 21, 2008

SYABAS MP WANGSA MAJU

Oleh One Voice
( http://www.01voice.blogspot.com )

Desakan MP Wangsa Maju - PKR, pada sidang parlimen semalam (20/5/2008), agar Kementerian Wilayah Persekutuan dimansuhkan kerana mempunyai mempunyai fungsi yang bertindih dengan peranan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) ternyata berjaya.

Pertama, berjaya dalam membuktikan bahawa beliau tidak faham tentang hubungan di antara Kementerian dan DBKL, dengan memberi tumpuan khusus kepada kemajuan Wilayah Persekutuan.

Kedua, berjaya dalam membukti bahawa beliau tidak sedar bahawasanya peranan Kementerian pada masa ini meliputi tiga wilayah iaitu Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya.

SEBENARNYA, beliau bagi pihak 10 ahli parlimen Pakatan Rakyat Wilayah Persekutuan (PRWP) yang lain:-

1) Amat berbangga dengan prestasi mereka tatkala PRU 12 tempohari mengepung MP Setiawangsa - BN (merangkap Menteri Wilayah Persekutuan) 100% keseorangan dalam WP.

2) Amat hampa mereka masih lagi dipimpin oleh MP Setiawangsa - BN sendiri meskipun pelbagai kutukan telah dilemparkan termasuklah isu undi pos (menggelar MP Setiawangsa - BN sebagai Menteri Undi Pos walhal MP Wangsa Maju sendiri meraih UNDI POS berjumlah 318).

3) Amat kecewa bila tidak seorangpun ahli parlimen PRWP dilantik untuk menganggotai Jawatan Perancangan Deraf Pembangunan Kuala Lumpur 2020 (mana nak letak muka bila rakyat mula bertanya apakah peranan wakil-wakil rakyat PRWP dalam perancangan deraf tersebut dan yang paling utama sekali, 10 orang pun tak boleh nak kawal 1 orang ke?)

NAMPAKNYA, CALON PERTAMA UNTUK SEKOLAH DEWASA WANGSA MAJU TELAHPUN DITEMUI.

SYABAS, MP WANGSA MAJU - PKR.

TERUSKAN PERJUANGAN TAK BERMATLAMAT DAN KEEGOAN ANDA!

No comments: