Sunday, August 24, 2008

USAHA MENYERANG LANUN NEGARA

Oleh Maharaja Blogger

Seorang peguam terkemuka Datuk Muhammad Shafee Abdullah telah membuat laporan polis berhubung dakwaan fitnah penulis blog Raja Petra Kamaruddin yang disifatkannnya sebagai boneka kepada individu tertentu dalam perjuangan politik dan juga sebagai seorang pengecut yang sering membaling batu sembunyi tangan.

Dalam sidang akhbar yang disiarkan oleh TV3 Shafee menyebutkan Raja Kamaruddin sebagai ‘Raja Pariah’

Ketika negara dan rakyat berada ditaraf moral yang sangat rendah kerana melihat bermaharajalelanya keganasan beberapa orang penjenayah siber atas nama kebebasan dan demokrasi,ketika rakyat berada dalam kekecewaan melihat pihak berkuasa seperti tidak mempunyai kuasa untuk bertindak terhadap mereka,maka muncul seorang manusia yang berani menelanjangkan seorang keturunan raja sebagai ‘RAJA PARIAH’.

Tahniah dan syabas kita ucapkan kepada peguam Shafiee Abdullah yang telah bangun dengan berani untuk menyedarkan seluruh rakyat bahawa negara ini mempunyai undang undang setelah pihak yang patut menjalankan undang undang menampakan kelemahan yang tidak pernah disaksikan oleh negara selama ini.

Negara ini hendak menjadi negara nombor satu dalam kebebasan dan demokrasi supaya setaraf dengan kebebasan global(ala British dan Amerika) sekalipun taraf berfikir rakyat disedri sebagai taraf kelas tiga.

Akhirnya kesalahan langkah ini benar benar terbukti bila muncul ‘Raja Pariah’ dan ‘Raja Lanun’ yang membuktikan kebenaran anggapan bekas Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew bahawa Melayu berasal dari lanun yang kemudiannya menjadi raja memerintah negeri.

Inilah yang telah dibuktikan oleh Raja Petra Kamaruddin yang diberanikan oleh sokongan Maharaja Lanun yang telah mengganas di negara ini dengan berbagai bagai bagai pembohongan,fitnah,hasutan dan sebagainya.

Rakyat yang setia berada dalam keadaan amat bimbang dan kecewa kerana kerajaan seperti tidak berkuasa untuk meletakan batas kepada suasana anarki ini malah ada pihak di belakang yang berkuasa sendiri yang secara diam diam menyokong perbuatan ini untuk Malaysia berada dalam fesyen dunia baru.

Shafee telah muncul,bangun berdiri didalam keadaan rakyat memerlukan pergantungan.Tahniah kerana keberanian anda.Kita mesti menyedarkan seluruh blogger bahawa negara ini bukan negara untuk pembelog lanun dimana mereka boleh melanun di dunia yang tidak kelihatan ada pengawal.

Disini ada Akta Hasutan ,disini ada kedudukan kedudukan istimewa bagi pribuminya,disini ada kemuliaan bagi Agama Islam sebagai agama rasminya ,disini kita mempunyai Yang di Pertuan Agong dan Raja Raja yang mutlak dan kita tidak mahu raja raja lanun.Malaysia mesti membuktikan zaman Raja Lanun telah berakhir.

Tahniah sekali lagi Shaffe,engkau telah bangun sebagai wira negara ketika negara memerlukan!
Dalam keadaan sekarang,negara memerlukan bukan seorang peguam sebagai Shafiee,kita memerlukan lebih ramai,ribuan malah jutaan orang seperti Shafee dan kita tidak memerlukan Menteri Undang Undang yang bacol seperti Zahid Ibrahim.

Dan disini kita ada MAHARAJABLOGGER yang senantiasa menjunjung tinggi kesucian dan kedaultan perlembagaan , yang akan membantu perjuangan Shafie untuk menelanjangkan satu demi satu anak anak raja lanun dan pengikut setia Raja Pariah dalam masyarkat blogger di Malaysia.

No comments: