Thursday, August 28, 2008

ANWAR IBRAHIM TAKUT RANG UNDANG2 DNA

Oleh Pemikir Negara

Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim, bercakap buat pertama kali di Dewan Rakyat pada jam 12 tengah hari.

Bagaimanapun, isu yang ditimbulkan ialah mengenai rancangan kerajaan memperkenalkan rang undang-undang DNA yang didakwa dibuat oleh kerajaan tidak menghormati Speaker dan Dewan Rakyat.

Beliau mendakwa apa yang dilakukan oleh kerajaan memperkenalkan rang undang-undang DNA sekarang kerana takut dengan suara rakyat sekarang.

***********************************************************************************

Wira merasakan DSAI akan terus membuat pelbagai tuduhan terhadap kerajaan dan bukanlah untuk membela penduduk Permatang Pauh.

Beliau akan menggunakan gelanggang di Dewan Rakyat untuk menonjolkan dirinya sebagai jaguh kampung sedangkan semua orang tahu bahawa beliau sebenarnya ingin membela dirinya daripada tindakan polis untuk mengambil DNA pesalah.

Wira juga merasakan tindakan Lim Kit Siang bangun untuk membincangkan isu itu tetapi menyeleweng dengan mengemukakan mengenai tindakan pengawalan akses Malaysia Today, sebagai orang yang suka mengambil kesempatan dan menggunakan masa untuk membincangkan isu lain.

Sepatutnya, Kit Siang sebagai ahli Parlimen veteran perlu mengetahui tindakan beliau itu tidak betul dan tidak baik untuk dijadikan contoh kepada ahli Parlimen yang baru.

Tindakan Kit Siang itu dicemuh oleh Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman.

No comments: