Friday, August 22, 2008

ANAK TEMPATAN JADI PILIHAN


Oleh Aspirasi Bangsa

Sudah sampai masanya pengundi Permatang Pauh memberikan peluang kepada calon yang tinggal tetap di kawasan ini untuk mewakili mereka di Parlimen. Perdana Menteri berkata kerusi Parlimen Permatang Pauh ini sudah lama diberikan kepada orang yang tidak tinggal tetap di kawasan ini.

Semenjak 1982, apabila Anwar mula bertanding sehingga kini tiada calon berasal dari anak tempatan yang menjadi wakil ahli Parlimen sehingga kini Anwar bertanding semula pada pilihanraya kecil 2008.Dulu bagi presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, dia dah tak mau, dia bagi kat suami dia (Anwar).

La ni kena ambil lah semula.....Melihat beliau berceramah di dalam buletin Utama semalam memang "dahsyat la" lancar sungguhla berbahasa Cina... Melihat pada Calon BN ini, semuanya ada berbangsa Melayu (keturunan mamak kira-kira macam wakil kaum India sekali, beragama Islam wakili bangsa Melayu, dan hebat berbahasa Cina mewakili kaum Cina).

Kiranya calon BN ini memanglah sesuai untuk semua kaum di Parlimen Permatang Pauh ini... adalah menjadi satu kerugian bagi rakyat Permatang Pauh jika menolak anak tempatan yang boleh berkhidmat untuk semua kaum dan mempunyai ketrampilan dan sahsiah yang tinggi serta mempunyai rekod sebagai ADUN yang baik dan peka terhadap masalah rakyat...

Rasanya inilah wakil rakyat yang sepatutnya dipilih oleh pengudi Permatang Pauh, yang boleh bersama rakyat sepanjang masa.Pengundi Permatang Pauh tidak perlukan kepada wakil rakyat bukan anak tempatan yang bertaraf antarabangsa dan hanya sesuai berada diluar negara......Lagipun Pembangkang sudah mempunyai 2 suara di Dewan Undangan Negeri iaitu di Penanti dan Permatang Pasir.

Maka wajarlah undi Parlimen di beri kepada BN..Pilihlah calon anak tempatan yang berkelayakan serta mampu menyelesaikan masalah... bukan memilih calon yang boleh membuat masalah...

No comments: