Sunday, August 24, 2008

LOGO PKR SIMBOL GERAKAN BISEKSUAL


(Video persamaan simbol biseksual dengan logo PKR)

Oleh Warta Citra Cafe

Cerita pilihanraya kecil Permatang Pauh menjadi topik hangat disetiap meja cafe. Macam -macam cerita, ulasan dan analisa. Permatang Pauh berada kira-kira 230 km dari warta citra cafe, tetapi cerita, ulasan dan analisa politik permatang pauh seolah-olah cafe berada dalam kawasan pilihanraya. Inilah kesan daripada mudahnya pelanggan mendapat maklumat melalui media dan alam siber.

Satu topik yang paling hangat diperkatakan adalah soal bendera Parti Keadilan Rakyat yang bersamaan dengan simbol gerakan kumpulan biseksual di Eropah khususnya di Germany. Kedua-duanya menggunakan bulan sabit disusun sebegitu rupa agar nampak berlainan dan digunakan warna-warna tertentu. Apabila dikaji dan dianalisa, maka persamaannya semakin ketara. Dikalangan pengamal komunikasi subliminal, ini adalah teknik komunikasi secara tidak sedarkan diterapkan dalam pemikiran sasaranya. Mungkinkan perjuangan PKR yang berteraskan keadilan juga memperjuangkan keadilan kepada pengamal biseksual.

Mungkin kebetulan, tetapi perkembangan akhir-akhir ini berkaitan dengan Penasihat PKR menberi tanggapan bahawa inilah mendasari perjuangan PKR. Di Amerika, penggunaan simbol-simbol tertentu secara tersirat amat lazim dalam menerapkan sesuatu mesej secara dibawah sedar kepada sasaran mereka. Contohnya matawang dollar Amerika yang mempunyai satu mata dipuncak piramid adalah simbol kejahatan dan keinginan menguasai umat sejagat.

Mungkinkah????....

No comments: