Tuesday, August 19, 2008

MENTERI PENERANGAN TERIMA UNDANGAN

Oleh Malay Success

Apabila Debat yang berlangsung baru-baru ini mendapat sambutan menggalakkan, mungkin ada pihak yang tertanya-tanya kenapa dan mengapa Menteri Penerangan pula yang menjadi calon untuk berdebat dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Kenapa tidak pihak lain yang lebih patut menjawab soalan-soalan yang kontroversi itu ? Jawapannya mudah sahaja.Penganjur adalah pihak Agenda Daily, sebuah laman blog politik yang begitu popular.

Jadinya, penglibatan Menteri Penerangan itu hanyalah menyahut undangan daripada pihak penganjur atas rasa bahawa perkara tersebut adalah lebih baik dibincangkan daripada mengadakan demonstrasi jalanan sebagaimana yang sering dianjurkan oleh pihak tertentu.

Pemimpin yang berani mengambil tanggungjawab seperti inilah yang perlu dijadikan teladan oleh generasi muda. Jangan hanya pandai melakukan perkara luar kebiasaan seperti berarak di jalan raya bagi menyuarakan rasa tidak puas hati, sedangkan perkara sedemikian hanyalah membawa lebih bencana kepada rakyat terutama golongan peniaga, penjaja, pelajar, pelancong serta kanak-kanak yang dieksploitasi.

No comments: