Saturday, August 30, 2008

ANWAR KAKI SUKA DALIH

Oleh Big Dog

Perdana Menteri ke VI Tun Dr. Mahathir Mohamad mengatakan Mantan Timbalan Perdana Menteri dan banduan salahguna kuasa Anwar Ibrahim akan berdalih apabila 16 September 2008 menjelang.

Ini kerana Anwar tidak akan mampu menubuhkan Kerajaan Persekutuan terdiri dari Pakatan Rakyat (PR) dan akan berdalih dengan pelbagai alasan termasuk ‘konspirasi’ kerana gagal melunaskan ‘janji’nya kepada rakyat Malaysia.

Hakikatnya, Anwar tidak mendapat cukup sokongan untuk menubuhkan Kerajaan Persekutuan. Selama ini, hanya illusi semata mata ‘janji’ mengenai menjadi Perdana Menteri Malaysia ke VI, mula ditaburkan pada majlis sambutan ‘Black 14’ di Kelab Sultan Sulaiman April lepas.
“(Hanya) Tuhan (mampu) menghalang (God forbids)!”, ujar spontan Tun Dr. Mahathir, “Anwar akan memberikan segala macam alasan, (termasuk polis dan peguam negara memang sengaja mahu ‘mengenakan’ dirinya). Ini memang sifat Anwar”.

Beliau membuat ulasan sedemikian apabila ditanya dalam sidang media selepas melancarkan Kempen Derma Darah Pra-Ramadhan 2008, anjuran ANSARA dengan kerjasama AEON-Jusco, Utusan Malaysia dan pelbagai badan di AEON Bukit Tinggi, Klang petang tadi.

No comments: