Sunday, August 24, 2008

POLITIK ANWAR DIKUBURKAN PADA 26 OGOS INI

Oleh Pemikir Negara

Berdasarkan perkembangan terkini di Parlimen Permatang Pauh, serta isu-isu yang timbul, maka Anwar berangan-angan hendak ke Putrajaya nampaknya semakin jauh.

Lawannya, Datuk Arif Shah Omar Shah, semakin lantang dan semakin mendapat sambutan. Calon BN menjadi harapan kepada penduduk PP untuk membawa perubahan kepada seluruh kepada kawasan itu.

Saya menasihatkan kepada pengundi PP jangan sekali-kali terpengaruh dengan pujuk rayu jentera PKR yang melawat dari rumah ke rumah kerana segala yang dijanjikan oleh perayu PKR adalah palsu dan di luar bidang kuasanya.

Kerana jika Anwar menang pun, tidak mampu menubuhkan kerajaan. Dakwaan Anwar untuk menubuhkan kerajaan pada 16 September 2008, hanya merupakan angan-angan Mat Jenin semata-mata. Ia tidak akan menjadi kenyataan. Ini berdasarkan kerusi pembangkang hanya 82 kerusi. Masih memerlukan 30 kerusi lagi bagi mendapat majoriti mudah.

Persoalannya dari mana hendak mendapat 30 kerusi tambahan ini. Ini yang dikatakan oleh Datuk Seri Hadi Awang sebagai "angan-angan Mat Jenin".

Jangan terpengaruh dengan drama dimainkan oleh Anwar dalam kempennya.

Ingat jangan buang masa. Jangan rosakkan masa depan orang Melayu.

Mengundi Anwar ibarat membunuh orang Melayu. Bukan Melayu Permatang Pauh semata-mata tetapi Melayu di seluruh negara.

Justeru kuburkanlah cita-cita Anwar ini pada 26 Ogos 2008.

Selamat mengundi.

No comments: