Tuesday, May 5, 2009

TAWARAN PAS CUMA ISLAM, RAKYAT KIAN SEDAR...

OLEH : MT, PEMIKIR


PAS dalam lidah rasminya Harakah menyatakan “Tawaran PAS Cuma Islam, Rakyat Kian Sedar”.........

2. Saya rasa amat pelik, PAS menawarkan Islam kepada rakyat. Saya nak tanya selama ini rakyat tidak boleh melakukan/mengamalkan Islamkah di negara ini?

3. Apakah Islam ini boleh dijual beli @ ditawar? Islam tidak boleh dijual beli kerana ianya merupakan hidayah Allah kepada manusia. Sesiapa yagn tidak mendapat hidayah Allah dia tidak akan memeluk Islam.

4. Tawar-menawar merupakan barangan, Islam bukannya barangan boleh dijual beli, diwarisi. Sejarah Islam telah membuktikan kepada kita iaitu Abu Jahal dan Abu Lahab merupakan bapa saudara kepada baginda Rasulullah SAW, tetapi tidak menerima Islam sebagai agama kerana tidak mendapat hidayah Allah.

5. PAS memang bersandiwara. Selain itu kenyataan Dr. Lo’Lo, AJK PAS Pusat yang mangatakan Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Abd. Razak berhubung tranformasinya dalam kerajaan, dianggap sebagai gimik dan retorik semata-mata.

6. AJK PAS itu menang bukan orang politik cuma berlakon dalam politik. Pada saya beliau dengan sendirinya tidak memahami apa yang diungkapkan, malah beliau dengan angkuh menyatakan cukup yakin kepimpinan ulama dalam PAS yang ada sekarang. Saya ingin bertanyakan apa yang PAS buat selama 25 tahun memimpin PAS? ini yang sebenarnya retorik tidak ada apa yang PAS boleh buat hanya melaungkan cogan kata sahaja. Membangun bersama Islam, negara Islam, negara kebajikan, ini semua cogan kata untuk mempengaruhi pengundi tidak lebih dari itu.

7. Dulu, jika bekerjasama dengan orang bukan Islam, maka hukumnya.............. kini sudah boleh bekerjasama, dulu tidak boleh menggunakan masjid yang dibina oleh orang UMNO kini boleh. Inilah yang diyakini oleh Lo’ Lo AJK PAS Pusat. Teorinya positif dan tindakannya negatif (cakap tak serupa bikin).

MT
TINGKAT 6.COM
05 MEI 2009

No comments: