Wednesday, May 20, 2009

5 PELAMPAU INDIA TERUS BERMAHARAJALELA...KERAJAAN PERLU TEGAS

OLEH : PEMIKIR - MM

Bekas tahanan ISA, Uthayakumar sepatutnya melaporkan diri di Kemunting pada 19 Mei 2009 turut perlu membuat laporan adalah 4 lagi pemimpin pelampau India yang dibebas dari ISA. Mereka mengambil sikap tidak peduli kepada keperluan undang-undang dan berpendirian bahawa laporan itu tidak perlu kerana Malaysia adalah negara bebas.

Tindakan kelima-lima pemimpin pelampau India ini sungguh aneh, walhal mereka ini tau undang-undang tetapi tidak mengendahkannya. cara mereka ini adalah tidak bersesuaian kerana ia mengajar rakyat Malaysia supaya jangan patuh kepada ubdabg-ubdang. Ini adalah satu amalan sesat yabg tidak boleh diambil ringan kerana mereka-mereka yang juga telah dibebas dari ISA sebelum ini, pun akan turut menjejaki langkah pelampau India Ini.

Pemerhati berpendapat gejala ini adalah tidak sihat dan tidak boleh dibiarkan berleluasa kerana Malaysia mempunyai undang-undang yang semua perlu patuh. Adalah jelas bahawa tindakan kelima-lima pelampau India ini sengaja dibuat-dibuat dan bertujuan untuk menaikkan emosi negatif di kalangan penyokong-penyokong dari keturunan India.Mereka cuab mempermain-mainkan Mob Psychology untuk menarik penyokong-penyokong India yang tidak tau menahu hal ini, masuk keperangkap mereka.

Sepatutnya kelima-lima pelampau India ini berterima kasih kepada YAB Perdana Menteri yang mengambil berat terhadap mereka. Sebaliknya mereka ini melempar batu sebagai balasan. Inikah adab pelampau-pelampau India ini yang berasal dari India yang mempunyai tamadun beribu-ribu tahun?. Sangat memalukan bahawa 5 rakyat Malaysia ini lupa daratan dan sanggup berbuat sesuatu menentang kerajaan dan perpaduan rakyat.

Mungkin pihak kerajaan masih bersimpati tetapi ini tidak bermakna kerajaan tidak boleh bersikap tegas. Sekiranya pelampau ini sudah melampaui batas adalah sesuai mereka ini dipulih semula supaya mereka dapat bertapak dibumi nyata.

1 comment:

Yanghalal said...

Apa Hindraf ingat ini negara India ke. Nampaknya warisan penjajah ini perlu dilupuskan...segera.