Friday, May 8, 2009

NIZAR SONGSANG...INI MEMALUKAN PEMBANGKANG SENDIRI

Oleh: Pemikir - MM

DS Nizar merupakan penghulu besar pembangkang cuba mencetuskan keadaan kelam kabut dalam dewan. Beliau merupakan sumber masalah yang memalukan pembangkang kerana tidak faham dan sabar dalam apa jua yang beliau buat. Ini jelas terbukti apabila keadaan dalam dewan menjadi reda apabila DS Nizar mendapat sepatah dua kata tegas dari YAM Raja Dr. Nazrin Shah yang sepatutnya merasmikan dewan pada pagi Khamis, 7 Mei 2009. Selepas mendengar titah YAM, DS Nizar mengarah pengikut-pengikutnya mengambil tempat masing-masing untuk mendengar Titah Diraja.

DS Nizar sebagai orang Melayu, Islam dan berpendidikan tinggi sepatutnya dapat membezakan yang baik dan yang buruk. Tetapi oleh sebab akalnya yang dengkil serta dipengaruhi oleh puak DAP, beliau tak dapat berfikir dengan bijak dan tepat. DS banyak mengikut perasaan daripada berpedomankan kebijaksanaan.

Pemerhati berpendapat bahawa gara-gara DS Nizar bersikap aneh ini adalah satu wasted talent. Tapi apakan daya beliau lebih menumpu untuk memegang tampuk pemerintahan Perak yang hanya adalah satu impian. Beliau diberi peluang untuk mentadbir Perak tetapi membuang peluang itu dengan melakukan pendekatan sia-sia yang membawa kemarahan warga Perak.

4 comments:

Anonymous said...

"Beliau diberi peluang untuk mentadbir Perak tetapi membuang peluang itu dengan melakukan pendekatan sia-sia yang membawa kemarahan warga Perak"

Sorry lah.. UMNO is the one that membawa kemarahan warga Perak who are fair minded. If you cannot understand that, you have a wasted brain bro'. Oh one more thing, your racist eyes about Nizar being under the control of DAP makes you one with a tunnel vision and not fit to live in the globalised world.

Anonymous said...

kahkahkah woi wiramalaysia... adakah kau jenama kasut sekolah

apasal lu nya blog 0 komen... itu maknanya takde sapa nak sokong umno pondan

tutup ajelah blog a.k.a lubang taik ni

hakhakhak

Anonymous said...

'kemarahan warga perak' ??
bukankah warga perak marah pasal 3 adun katak tu dan pengambilalihan kuasa secara haram ??
fikirlah sendiri dulu ...

Anonymous said...

Ha! kan dah kena? Pedaih tak?