Tuesday, November 18, 2008

Konsesi lebuh raya didedahkan kepada awam mulai 1 Januari

Berita Harian Online

KUALA LUMPUR: Kerajaan memutuskan kandungan kontrak pemegang konsesi lebuh raya yang sebelum ini dokumen sulit akan didedahkan kepada rakyat mulai 1 Januari depan.

Menteri Kerja Raya, Datuk Datuk Mohd Zin Mohamed, berkata ketika ini proses menerbitkan 23 perjanjian berkenaan sedang dibuat sebalum Percetakan Negara akan mencetak dan menjualnya kepada orang ramai.

Mustika: Bagus juga supaya orang ramai tidak lagi sewenang-wenangnya memutar belitkan fakta

2 comments:

慧眼识英雄 said...

Tindakan bagi menteri kerja raya untuk mendedahkan kandungan kontrak pemegang konsesi lebuh raya yang sebelum ini dokumen sulit kepada rakyat mulai 1 Januari depan adalah wajar dan bijak. ini dapat mendatangkan imej baik kepada kementerian ini kerana semua kontrak yang dialihkan adalah lutsinar (Transparent). Negara kita memerlukan sistem "Transparent" dalam semua kontrak yang terlibat untuk menyakinkan rakyat terhadap pentadbiran yang sedia ada ini.

rayliew said...

Satu perubahan yang mengalakkan, dan membuktikan kerajaan BN mengamalkan pengurusan "tranparent". Pendedahan kontrak tersebut juga membolehkan rakyat menilai sendiri sistem pentadbiran kerajaan sekarang, supaya tidak terbawa-bawa dengan kenyataan pihak yang tidak bertanggungjawab yang suka memutar-belitkan dan membuat tuduhan yang tidak berasas dan direka-reka...