Monday, March 23, 2009

Mantan MB Nizar Luluskan tanah 28 Ekar Untuk Pembinaan Tokong Di Tengah Kota Ipoh

Oleh : Pemikir
Semasa Nizar menjadi Menteri Besar Perak, sebelum di pecat beliau telah membuat perkara-perkara yang tidak diketahui oleh rakyat Perak. Perkara ini sengaja di lindungi supaya beliau tidak tercemar di mata warga Perak.
Selain daripada meluluskan lot-lot untuk pembalakan kepada ahli exconya yang rakus dan tak sabar nak jadi kaya beliau juga membuat sesuatu yang berahsia iaitu meluluskan tanah seluas 28 ekar di tengah bandaraya Ipoh. Tanah ini diperolehi dengan desakan warga dan penyokong DAP yang diketuai oleh Timbalan MB Perak. Bayangkan apakah tujuan tanah ini ditengah bandaraya Ipoh??. DAP nak mendirikan tempat sembahyang Cina /Buddist yang terbesar di Perak kononnya untuk menarik pelancong. Hai anak-anak Perak, anda perlu ambil berat perihal niat tersembunyi Nizar yang bersekongkol dengan DAP semakin biadap kepada orang-orang Melayu Perak dan juga pemimpin-pemimpin Melayu.
Pemerhati khuatir bahawa sekiranya perkara ini tidak diteliti dan disiasat maka akan terbinalah satu bangunan yang sepatutnya tidak ada di situ,walhal ia boleh di bina di luar kawasan Ipoh. Di sini tidak terlibat isu perkauman tetapi berpusat kepada logik dan pemikiran waras mereka-mereka yang terlibat dalam urban renewal project di mana-mana jua iaitu tempat beribadat perlu ketenangan supaya pengikutnya dapat menyembah dengan lebih tenang. Perkara ini berlaku di kota London, Moscow dan Singapura.
Siasatlah perkara ini sebelum terlewat.

2 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya orang melayu telah lama tertipu dengan pemerintah selama ini orang melayu selama ini..

Contoh paling terang adalah negeri Pulau Pinang. Saudara lihatlah bagaimana Pulau Pinang sebenarnya telah tergadai tanah nenek moyang mereka angkara pembangunan perumahan nyang berharga RM 200,00.00 ke atas. Siapa yang mampu milik sebenarnya..???

Segala projek yang dijalankan telah mendapat keuntungan yang besar oleh elit kroni.

Golongan miskin & sederhana melayu telah dijadikan sebagai lembu yg dicucuki hidung. Mereka dihalau secara halus oleh kerajaan Barisan Nasional & parti Gerakan..

Adakah mereka tidak sedar perkara ini...??? Sebenarnya mereka sedar, tetapi bila habuan yg diperolehi amat menguntungkan, maka mereka-mereka ini sanggup menjadi pengkianat bangsa sendiri..!!!!

Anonymous said...

haaha....yang tertindas sekarang ni org2 BN jer....projek xdapat....rasuah xdapat....kroni xde kerja....fulus sume xmasyuk la....hahahahaha....sian depa skrg...