Monday, March 23, 2009

NIZAR MAIN ISU DOKUMEN PEMECATAN DI PERAK

Oleh: Pemikir
Nizar tak berhenti-henti mengatakan beliau masih belum menerima surat pemecatan sebagai MB Perak. Beliau juga berleter semasa kempen di Trong pada 18 Mac 2009 bahawa dokumen-dokumen lain pun belum diperolehi berkaitan tidak sahnya kerajaan beliau.
Beliau ini adalah orang yang kurang baca sejarah. Perkara pemecatan ini dah terang-terang di isytiharkan oleh kerajaam Perak dengan restu Paduka Sultan. Semua rakyat satu Malaysia sudah dimaklumkan dan pertukaran kerajaan kepada BN diwar-warkan oleh semua media. Apa lagi yang Nizar ini sibukkan???Apakah beliau perlu surat pemecatan itu diserah padanya di atas dulang emas???
Sejak bila pula beliau ini menjadi legalistik???. Dari segi amali, apa yang telah diisytihar itu sebagai sah dan sahih dan ini tidak boleh diputar belitkan lagi dalam mana-mana forum. Kalau di England, jika Nizar membaca The History of England banyak perkara-perkara yang tidak tertulis, dianggap sah.
Adalah wajar Nizar cari isu lain untuk berkempen. Rakyat Perak dan Malaysia seluruhnya cukup faham dan tidak mudah di tipu oleh cakap-cakap kosong Ahli DUN Perak ini.

2 comments:

Anonymous said...

Tukar nama blog anda sebagai WIRA UMNO. Apa yang anda dah buat untuk Negara? Memecah belah dengan ketuanan Melayu. Bahalullah engkau ni.

Anonymous said...

haha...die standard wira sedan tahun 90...body uzur, enjin uzur, otak lagila berkarat...huhu....