Thursday, March 19, 2009

Masih Ramai Anak Muda Percayakan Anwar

Bila membaca laman-laman blog pro Bn dan pro-PR, jelas menunjukkan anak-anak muda Malaysia menyokong gerakan Anwar. Gaya bahasa dan gaya penulisan dalam komentar blog atau kotak jerkah atau chatroll menceritakan siapa mereka dan generasi mereka.Budak-budak ini atau lebih lembut lagi anak-anak ini terlalu taksub dengan apa saja yang diilhamkan oleh Anwar. Kita tidak boleh menyalahkan mereka. Inilah kelebihan Anwar. Sejak tahun 70an lagi dia sudah berjaya melakukannya.Pada awal 70an, apabila anak-anak melayu mendengar syarahannya, ia berjaya menaikkan semangat anak-anak muda melayu untuk bangkit berjuang bersamanya menentang kezaliman. Kezaliman apa? tanya dia lah. dia hanya menentang kezaliman Rusia dan tidak menentang kezaliman Amerika.
Sekarang pun apabila Zionis membunuh penduduk Palestine di Gazza, tidak sepatah pun kutukan keluar dari mulut Anwar-Freemason ini.Dahulu diawal 70an anak muda akan asah parang , asah golok, asah segalanya untuk berjuang bersama Anwar, berjuang atas dasar apa? Nak pancung kepala cina , kepala hindu. Itu dulu, akhirnya Anwar di tahan di bawah ISA kerana ideologi yang bahaya, yang boleh membuatkan rusuhan kaum.Apabila isu kuil di Kampung Jawa Pulau Pinang, sekali lagi dia berkokok dan mengugut masyarakat Hindu di sana, dia akan pastikan tidak ada lagi loceng kuil berbunyi lagi di Pulau Pinang. Itu dahulu semasa dia berasa kukuh dan kuat dalam Umno.Hari ini kemana sahaja dia berceramah, apa kata dia Makhal Sakhti sentiasa menjadi wiridnya.Saya sentiasa mengikuti Anwar dari awal 70an hingga beliau menjadi TPM dengan penuh minat.
Akhirnya minat menjadi benci dan meluat, hairan kenapa orang Umno masih memujanya pada masa itu, hairan kenapa Mahathir masih menyayanginya. Anwar pada ketika itu sudah cukup bongkak dan sombong. Kereta rasminya mempunyai dinding dan cermin kalis peluru mengalahkan Mahathir dan Pak Lah. Pengawal peribadinya cukup besar dan cukup setia hingga ke hari ini.Semua menteri kabinet cukup kecut dengan beliau. Setiap kali dipanggil untuk mesyuarat tergempar, bergegas menteri-menteri turun ke KL untuk mengadapnya. Itu lah Anwar. Hari ini golongan muda pada awal 70an sudah cukup mengenal siapa Anwar. Sudah lah anak-anak muda hari ini, jangan lah terpedaya dengan mainan politik Anwar. Dia hanya mementingkan diri dan temboloknya. Rakyat dibiarkan papa kedana dalam kemiskinan. Sekarang bila ditendang oleh Umno baru nak bela orang miskin dan susah. Piraaah kata orang tanjung.

No comments: