Thursday, March 5, 2009

Kemelut Politik di Perak yang tak sudah-sudah

PENING-PENING......itu lah yang mungkin rakyat Malaysia khususnya rakyat Perak tentang hal yang berlaku di Perak. Situasi yang amat memalukan negara yang telah lebih cket 50 tahun merdeka. Dengan Bekas menterinya yang yang tak nak lepaskan jawatan, isu mohon derhaka kepada sultan lah,kerajaan Perak yang dikatakan tak sah (siap ada yang kata kerajaan haram lagi), tak nk pulangkan kunci Camry, Speaker gantung MB dan 6 Exconye dari menghadiri sidang Dun dan yang paling baru sekali sidang Dun bawah pokok tanpa pekenan Sultan (satu dunia tengok, buat malu je). Itu tak termasuk tindakan Karpal yang nak saman Sultan dan mengatakan Pemuda UMNO dengan istilah tak sepatutnya (celaka). Tak sayang mulut betul . Semuanya kerana rasakan dia ada immuniti bila becakap dalam parlimen. Sudah tiba masanya kekebalan di Parlimen ini dikaji semula..... Nampak sangat mereka (Pakatan Rakyat) tak matuared. Ini lah jadinya bila emosi dan ketamakan menguasai diri.Sudah tak ada perkataan rasional dalam fikiran mereka.

Tidakkah mereka tahu negara luar akan memandang rendah kepada sistem perlembagaan di Malaysia. Seperti iainya diperlekeh-lekeh kan. Mereka boleh buat sesuka hati tanpa sekatan!!!!! melampau-melampau. Puteri tengok masih belum ada lagi tindakan yang dilakukan oleh pihak-pihak sepatutnya walaupun ratusan laporan polis telah dibuat berkenaan perkara ini. Puteri fikir perlu ada satu tindakan drastik yang perlu dilakukan agar kemelut politik Perak ini reda. Tidakkah mereka ini malu dengan apa yang mereka lakukan.

Sepatutnya pada ketika ini mereka perlu melaksanakan janji-janji yang dibuat ketika Pilihan raya dulu. Ini tidak..asik sangat berpolitik sampaikan kebajikan rakyat tak terbela. Takkan nk berpolitik sampai habis penggal. Ini semua rancangan jahat untuk menjatuhkan kerajaan. Puteri rasa rakyat ada yang sudah mula muak dengan semua kemelut politik ni. Banyak lagi benda yang perlu di fokuskan selain politik. Jadi cepat-cepatlah bertindak,jangan nasik dah jadi bubur baru la nk menyesal....
Oleh : PutriMalaysia

No comments: