Monday, June 23, 2008

PEMBANGKANG TAK PANDAI PERLU KE SEKOLAH

oleh : PPJ

MP Kinabatangan (BN) sama-sama mengambil bahagian dalam perbahasan. Perkara penstrukturan semula subsidi dengan suara otoritatif memaklum serta berpendapat bahawa kini pihak Saudi telah pun membuat keputusan untuk mengeluarkan sebanyak 9.6 juta tong minyak sehari. Ini adalah satu pendekatan yang baik tetapi beliau berpendapat bahawa ada kuasa tertentu yang cuba membuat sesuatu agar menyulitkan lagi kedudukan penduduk dunia dengan menyekat pengeluaran minyak. Namun, MP Kinabatangan tetap akan menggunakan Dewan ini untuk memperjuangkan kepentingan rakyat.

Apa yang beliau lontarkan dalam dewan ini adalah benar dan beliau tetap berpegang kepada yang benar. Jika perkara itu benar, pembangkang tidak akan berani berhujah.

MP Kinabatangan mengkritik pembangkang yang cuba mengganggu beliau semasa berhujah dengan menggunakan peraturan Parlimen. Beliau mengatakan kepada MP tersebut supaya masuk sekolah semula, kalau tidak, jumpa beliau untuk belajar. Beliau seterusnya menyokong usul penstrukturan semula subsidi.

No comments: