Monday, June 23, 2008

MP PEMBANGKANG MASIH TIDAK FAHAM PERATURAN

oleh : PPJ

MP Kubang Kerian tabik kepada kerajaan sekiranya usul yang dibicarakan ini dibentangkan sebelum krisis berlaku. Beliau mendakwa keikhlasan kerajaan untuk menangani isu ini yang pada hemat beliau kerajaan tidak serius mencari dan mengusahakan cara-cara untuk melegakan masalah rakyat. Beliau mendakwa rakyat menderita kerana terpaksa menghadapi harga barang yang tidak terkawal.

MP ini telah memberi laluan kepada sahabat pembangkangnya dari Wangsa Maju (PKR) untuk menyokong hujahnya. Wakil Wangsa Maju mengambil kesempatan untuk melemparkan tuduhan bahawa ada orang tertentu yang telah berkunjung ke luar negeri dengan menggunakan peruntukan kerajaan.

Hujah MP Wangsa Maju telah dipatahkan oleh Timbalan Menteri (Tapah) yang meminta bukti atas dakwaan beliau. Celahan-celahan ini telah membuatkan Yang Dipertua Dewan membetulkan sikap ahli dewan yang suka mencelah.

MP Wangsa Maju telah menuduh kerajaan 'cakap tak serupa bikin'. MP ini sebenarnya tidak faham peraturan membuat pencelahan dengan membawa isu yang tiada kena mengena dengan isu yang dibawa oleh MP Kubang Kerian.

Ahli-ahli pembangkang masih tidak faham peraturan Parlimen. Mereka sepatutnya berhujah untuk memaparkan perkara-perkara baik dan bukan untuk mencerca tindakan kerajaan yang positif.

No comments: