Thursday, April 30, 2009

HUSAM MUSA TIDAK BERPANDANGAN JAUH

Husam Musa nak tunjuk belang kononnya hasrat Presiden PAS untuk bergabung dengan BN adalah perkara yang patut ditentang habis-habisan oleh semua peringkat dalam PAS, hasrat PAS pada hematnya sudah lari dari perjuangan asal.

2. Pandangan sempit, berfikir saperti fikiran kelas kedua, berkepentingan diri tidak berfikiran waras, tidak bermuhasabah diri, orang seperti ini tak layak nak jadi pemimpin, lebih-lebih lagi sebagai pemimpin parti yang didakwa yang kononnya memperjuangkan Islam.

3. Saudara, cadangan YB Hj. Hadi Awang untuk bergabung dengan UMNO adalah cadangan yang paling adil, sebab itu disokong oleh Timbalannya YB Nasaruddin b. Mat Isa dan rakan-rakan yang lain dalam PAS, malah lebih dari itu kerana ianya telah mendapat mandat dari muktamar Agung PAS tahun lalu. Ingatkah Husam?, dimana kau ketika itu?.

4. Ingatlah perpaduan di suruh oleh Islam, inilah yang diperjuangkan oleh Rasullullah semasa di Madinatul Munawarah iaitu menyatukan diantara Muhajirin dan Ansar dan Aush dan khazraj, tetapi tahukah kamu Husam? apa yang Rasullullah lakukan?, tak belajar sejarah perjuangan Rasullullah? untuk menegakkan Islam di seluruh pelusuk dunia ketika itu, macammana nak jadi pemimpin Islam kalau tak tahu atau sengaja buat tak tahu. Tak layaklah nak bertanding sebagai Timbalan Presiden PAS.

5. Presiden nak buat benda baik tak setuju, ingatlah Husam berpaduan rahmat dan membawa berkat, lebih-lebih lagi dikalangan umat Islam. Dalam hubungan ini saya teringat kepada sabda Rasullullah ”hubungan antara mukmin dengan mukmin yang lain seperti satu tubuh, apabila merasai sakit salah satu anggota badan maka seluruh tubuh badan merasai demam”.

6. Ini bermaksud hendaklah kita berbaik-baik, bersatu, berpadu dalam meneruskan perjalanan hidup asalkan tidak bertentangan dengan garis-garis panduan syarak.

7. Saya berpendapat hasrat beliau untuk mencabar Timbalan Presiden sekarang bererti beliau mencabar keputusan muktamar PAS tahun lalu, mencabar rakan-rakan yang bersetuju dengan pandangan Presiden PAS YB Hj. Hadi Awang, malah pada saya Husam sudah mencabar presiden parti, ini bukan cara Islam. Malah patut ditentang oleh seluruh ahli PAS.

8. Saya tahu ada lagi individu lain yang tidak bersetuju dengan cadangan presiden parti. Orang itu sendiri sedar jika hasrat untuk bergabung menjadi kenyataan, beliau ketika itu akan ditinggal, pucuk pimpinan PAS tidak akan buat kira dengan orang itu, kerana fikirannya semata-mata untuk kepentingan diri, tidak layak duduk dalam jemaah yang besar seperti dalam BN. Mereka hanya berkepentingan ”3P”, pangkat, poket dan perut.


MM
TINGKAT 6. COM
30 APRIL 2009

No comments: