Tuesday, July 7, 2009

KENAPA BN WAJAR TERUS MEMERINTAH...

OLEH : MELOR

Jika kita baca, berita-berita yang tersiar dalam akhbar-akhbar arus perdana mutakhir ini adalah pergolakan yang berlaku di dalam gabungan tidak rasmi Pakatan Rakyat (PR).Nampak jelas dan terang bahawa Pakatan Rakyat tidak seiya sekata di dalam persefahaman mereka, masing-masing memang tiada semangat kerjasama.

Oleh itu apa yang tertulis didalam Mingguan Malaysia (Ahad, 5 Julai 2009), Kemelut pakatan bukti BN terbaik adalah sewajarnya difikirkan oleh penyokong-penyokong PR.Sebenarnya sedikit kemenangan kepada Pakatan Rakyat dalam PRU 12 adalah ujian Allah untuk pemimpin-pemimpin PR. Namun keangkuhan dan pertelingkahan para pemimpin PR, baik dari PKR, DAP, atau pun PAS, sudah tidak dapat dibendung dan disembunyikan lagi. Rakyat sedang memerhatikan dan semakin dapat melihat kebenaran yang semakin terserlah dari sehari ke sehari. setelah Allah memberikan sedikit kemenangan didalam PRU12 dahulu, Maka tidak mustahil jika Allah tarik semula kemenangan yang di perolehi ini didalam PRU13 nanti.

Sesungguhnya bukan mudah untuk menjaga kemenangan, oleh itu, dengan apa yang berlaku kini, membuatkan rakyat @ penyokong PR tersentak dari lamunan, BN telah berjaya mengekalkan kemenangan selama lebih dari 50 tahun, walau pun ada pertelagahan, tetapi tidak sampai memecahkan mereka.Pemimpin PR seharusnya mengakui persepakatan didalam PR terlalu longgar, semasa mula-mula dulu semuanya memperakui bahawa Datuk Seri Anwar adalah ketua PR, tetapi bila dah menang, masing-masing mula nak menaikkan pemimpin parti masing-masing. Mungkinlah agaknya jika PR berjaya memenangi pilihanraya nanti, lagi dahsyat perebutan untuk menjadi pemimpin.

Maka sewajarnya dan selayaknya BN terus memerintah Malaysia. Kalau pertelingkahan untuk memutuskan @ memilih pemimpin yang benar-benar diterima oleh semua pihak di dalam Pakatan Rakyat pun tidak mampu dilakukan bagaimana PR nak memerintah Malaysia?????.

Begitulah adanya..........................................................

No comments: