Monday, November 2, 2009

LEBUH RAYA BARU TANGKAK - SEGAMAT PERLU DI REALISASIKAN ...... MP TENGGARA DATO' HALIMAH SIDIQUE PRIHATIN

Oleh : Pemikir MM


Penduduk-penduduk dan pengundi-pengundi kawasan-kawasan Parlimen Ledang dan Segamat berterima kasih kepada hasrat kerajaan dan Jabatan Kerja Raya khususnya yang sudah menyediakan pelan untuk menaikkan taraf jalan raya Tangkak – Segamat (Johor). Perkara ini telah pun ditimbulkan oleh MP Tenggara, YB. Dato’ Halimah Sadique pada sesi Dewan Parlimen 2008. Reaksi Mantan Menteri, Ir. Dato’ Zain dalam Parlimen ketika itu positif dan berjanji untuk melaksanakan naik taraf jalan raya Tangkak – Segamat.

Di perhatikan bahawa jalan raya ini kian sibuk apabila berlakunya penambahan kenderaan-kenderaan yang meningkat di Muar, Ledang dan Segamat. Adalah menjadi harapan penduduk di kawasan-kawasan ini agar jalan raya yang dimintakan itu dapat disegerakan supaya percambahan ekonomi setempat akan terus naik.

Warga Ledang dan Segamat meminta MP Ledang dan MP Segamat terus meyakinkan Kementerian Jabatan Kerja Raya Malaysia tentang pentingnya lebuh raya baru Tangkak – Segamat kerana ia akan menghubungkan kawasan-kawasan ini dengan Pahang dan Terengganu yang telah di rangkumkan sebagai koridor ekonomi Malaysia – Timur.

Pemerhatli berkesempatan menemui YB. MP Tenggara di Parlimen, pada 02 November 2009 dan memohon YB, untuk membangkitkan perkara ini dalam sidang mulia yang akan berakhir pada 15 Disember 2009.

No comments: