Friday, November 13, 2009

AGENDA NEGATIF ANWAR UNTUK MEMBURUKKAN PEMIMPIN UMNO TERBONGKAR

Oleh : Pemikir MM

MP Permatang Pauh telah dilaporkan oleh media mengeluarkan arahan kepada semua ahli PKR untuk memburukkan nama YAB. Perdana Menteri Malaysia. Tindakan demikian merupakan satu cara yang tidak beradab dan demokratik terutama dalam negara Malaysia yang mengamalkan Demokrasi Berparlimen. MP Permatang Pauh mempunyai cukup platform dan forum untuk menzahirkan perasaan dan pemikiran. Beliau yang mempunyai pendedahan dengan ide-ide Islam dan sekular sepatutnya sudah dapat memilih cara yang terbaik.

DSAI adalah dalam keadaan tidak menentu sehingga sanggup membuat sesuatu yang dianggap bertentangan dengan nilai dan adab Islam. Mengutuk seseorang termasuk pemimpin yang berwibawa adalah sesuatu unsur yang patut dijauhi oleh MP ini. Beliau sepatutnya perlu berpendirian positif dalam dunia pengurusan dan pentadbiran termasuk keluarga, kawasan Parlimen dan parti PKR, yang kini sedang menghadapi kemelut dalaman yang membingungkan penyokong-penyokongnya.

Tujuan untuk mengsabotaj imej YAB PM kini sudah tidak menjadi rahsia apabila pihak media telah pun membongkarnya. Apa yang berlaku, MP ini mungkin mencari elah dengan penafian. Sebenarnya MP ini sedang menghadapi satu masalah besar iaitu kes mahkamah yang melibatkan beliau meliwat seorang pemuda, Saiful, yang telah meminta pihak mahkamah mempercepatkan kesnya. Beliau merasakan bahawa hak beliau sebagai seorang yang bebas masih belum dianggap selesai kerana DSAI terus menangguhkan kes ini.

Wira berpendapat MP ini berhentikan niat memburuk-burukkan pemimpin Malaysia, YB. Dato’ Sri Najib yang telah mendapat undi terbesar di kawasan Parlimen Pekan dalam pilihan raya 2008. PM juga dilantik sebagai Presiden UMNO dengan tanpa bertanding dan ini bermakna bahawa beliau telah diterima oleh majoriti besar orang-orang Melayu/Bumiputra khususnya kaum-kaum lain amnya untuk memimpin Kerajaan BN. Kegiatan-kegiatan negatif MP ini dikuatiri membelit beliau sendiri dan terus terperangkap dengan agenda-agenda gelap yang tidak akan memberi apa-apa faedah kepada dirinya dan juga penyokong-penyokong PKR yang sudah mula goyah dalam parti itu sendiri.

No comments: