Thursday, October 28, 2010

SERUAN KEPADA PENGUNDI DUN GALAS

OLEH MT

Pada 4 November 2010 pengundi di Galas akan menunaikan tanggungjawabnya sebagai seorang pemilih. Calon UMNO/BN diwakili oleh En Aziz bin Jusoh merangkap Setiausaha Bahagian Gua Musang. Beliau merupakan orang kanan kepada Ketua Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah. Sementara tugas dan tanggungjawab Bahagian Gua Musang dipikul oleh En Aziz bin Jusoh, sebaik sahaja dilantik sebagai Setiausaha Bahagian Gua Musang. Justeru tidak ada sebab mengapa anda tidak mahu memilih beliau sebagai calon DUN Galas? Beliau mampu melaksanakan apa jua harapan anda untuk membawa perubahan di Galas, kenapa tidak? Kerana beliau merupakan seorang yang bertanggungjawab serta dedikasi, oleh kerana itulah beliau merupakan individu harapan kepada Tengku Razaleigh Hamzah dan ahli-ahli UMNO/BN di Bahagian Gua Musang.
BN kali ini mempunyai peluang cerah untuk merampas kembali DUN Galas yang telah jatuh ke tangan pembangkang sebelum ini. Ini berdasarkan kepada kesedaran pengundi betapa seksa dan sengsaranya semasa berada di bawah pembangkang yang tidak mampu menunaikan tanggungjawab sebagai wakil rakyat. Wakil rakyat PAS hanya mampu menabur janji dimana beliau berada, di kedai kopi, di restoran, di surau, di masjid, dan dimana-mana sahaja. Selain itu saya yakin anda sebagai pengundi di Galas juga bersetuju dengan saya jika kita lihat dari segi ketokohan kedua-dua calon. PAS menamakan doktor klinik perubatan yang bertugas di klinik, sudah dua tiga kali dicalonkan untuk Galas sebagai calon PAS, tetapi gagal. Pilihanraya kali ini juga akan menerima nasib yang sama.
Ini jelas kerana para pengundi sudah muak dan bosan dengan pucuk pimpinan PAS negeri Kelantan, tidak habis-habis seolah-olah tidak ada orang lain di dalam PAS melainkan Doktor Zulkifli bin Mohamad. Apakah ini? Mungkin ada sesuatu yang difikirkan oleh pucuk pimpinan PAS negeri Kelantan. Apa pun para pengundi muak dengan keputusan berkenaan. Beliau seorang yang tidak begitu disenangi oleh para penyokong PAS di Kelantan secara umum dan di Galas secara khusus. Beliau tidak mesra rakyat, susah mahu berbicara secara langsung. Dikenali sebagai seorang yang ego berstatus tinggi. Justeru itu pengundi tidak senang dengan beliau. Kali terakhir beliau dicalonkan sebagai calon PAS di Parlimen Gua Musang untuk menentang Tengku Razaleigh Hamzah yang berkesudahan Tengku Razaleigh Hamzah menang dengan majoriti begitu tinggi. Mengapa PAS tidak memilih tokoh lain atau lebih tepat saudara Hussin bin Embong sebagai calon kali ini? Barangkali pimpinan PAS negeri ingin menonjolkan kepada para pengundi di Galas nama atau title Dr. itu kepada pengundi. Jika para pengundi tidak menerima pun tidak mengapa kerana Dr. Zulkifli seorang yang ‘yes man’ atau ‘ye tok guru’. Manakala saudara Hussin Embong seorang yang bersih dalam perjuangan tidak mampu berbuat demikian. Justeru, beliau tidak dinamakan sebagai calon kali ini walaupun dari segi peribadi dilihat bersih dan mesra rakyat. Jika dibandingkan dengan Dr. Zulkifli. Pendek kata, sudara Hussin Embong dikenali dan digemari oleh pengundi Galas, tetapi tidak digemari oleh pucuk pimpinan. Seorang lagi tokoh yang begitu hebat dalam PAS, betul-betul berwibawa. Tokoh berkenaan tidak asing dengan para pengundi DUN Galas. Beliau ialaha saudara Abdullah bin Hussin, berpendidikan tinggi dalam bidang agama iaitu mempunyai ijazah sarjana muda dalam bidang perundangan Islam dari Universiti Jordan, petah bercakap/berpidato, warak, membawa perwatakan ulamak, ramai penyokong malah digemari kesemua lapisan umur samada dalam Bandar, luar Bandar termasuk pengundi-pengundi orang asli dikawasan pendalaman dan pengundi Cina kaum Tiong Hua di daerah mengundi di Kampung Pulai di Gua Musang.
Saudara saudari para pengundi di Galas, tidakkah anda ingat kenyataan pertama yang dibuat oleh YAB Dato’ Nik Aziz bin Nik Mat merangkap menteri besar Kelantan bila ditanya oleh wartawan mengenai cirri-ciri calon yang beliau suke untuk bertanding di DUN Galas, YAB Nik Aziz menjawab, “kita akan pilih individu yang mempunyai pendidikan tinggi dalam bidang keagamaan sentiasa berjubah warak, petah bercakap, bertanggungjawab, muda dan tidak merokok”. Jawapan itu disambut baik oleh para penyokong PAS negeri Kelantan secara umum dan di Galas secara khusus pada semua peringkat umur, tetapi apa yang berlaku hari ini YAB Dato’ Nik Aziz tidak mengotakan apa yang telah dikatakan sebelum ini. Apa dah jadi? Justeru itu para penyokong PAS di Galas tidak akan mengundi PAS kali ini. Mereka akan menolak calon PAS dan berpaling tadah kepada menyokong UMNO/BN pada hari mengundi iaitu 4 November 2010 terutama pengundi-pengundi muda yang sebelum ini menyokong Ustaz Abdullah bin Hussin yang disebut-sebut oleh tok guru sebagai calon yang paling layak untuk dicalonkan di Galas. Mereka begitu marah kepada pucuk pimpinan PAS kerana tidak menamakan calon mereka (Abdullah bin Hussin). Pada mereka segala cirri-ciri yang disebut oleh YAB Dato’ Nik Aziz sebelum ini semuanya ada pada diri Ustaz Abdullah Hussin. Kalo gitu jom? Undi UMNO, ape lagi? Marilah kita beramai-ramai pada 4 hb, calon yang kita pilih ialah calon UMNO/BN, En Aziz bin Jusoh, beliau mampu membawa perubahan dan impian para pengundi disamping mampu menyelesaikan masalah-masalah setempat, seperti masalah tanah rakyat yang kini telah dirampas oleh pihak berkuasa negeri dan diberi kepada satu syarikat untuk dimajukan, hasilnya tidak diagihkan kepada peneroka yang meneroka tanah berkenaan sejak sekian lama. Apa doh jadi? Jangan risau, En Aziz bin Jusoh mampu menyelesaikannya, undilah beliau pada 4 November 2010 nanti.
Jangan lupa.........UMNO/BN lah yang mampu membuat perubahan kepada kita khususnya di Galas, generasi-generasi selepas kita lihatlah siapa yang menyediakan kemudahan asas kepada kita seperti jalanraya, elektrik, air, bangunan sekolah untuk kita, adik-adik kita, anak-anak kita, pusat-pusat pengajian tinggi, pinjaman ptptn, sehingga kita tamat pengajian, semua ini disediakan oleh UMNO/BN. Suka atau tidak, itulah dia kenyataan yang wujud di depan kita. Bagi orang dewasa pula, siapa yang memberi baja untuk kita bajakan ke tanaman kita? Siapa yang memberi benih tanaman kepada kita? Siapa yang memberi pinjaman kepada kita untuk kita tanam semula untuk menggantikan pokok-pokok lama sejak dulu hingga kini? PAS atau UMNO/BN?? Yang jelas PAS memang tidak mampu, kita pun tahu Cuma kita pejamkan mata. Hari ini kita sedar apa yang berlaku kepada PAS dan kuncu-kuncunya, semuanya menipu kita dengan pelbagai alasan yang benar mereka sahaja (tokoh-tokoh PAS) yang beroleh keuntungan. Justeru, marilah sama-sama mengundi calon BN pada 4hb akan dating. Selamat mengundi, di Galas......

1 comment:

Anonymous said...

INSYAALLAH PAS AKAN TUMBANG DI GALAS,DAN AKAN LENYAP DI BUMI KELANTAN DALAM PRU KE 13 NANTI........TERLALU BANYAK ONAR PAS DI SERAMBI MEKAH DAN TERLALU JAHATNYA PAS MENCEMARI KESUCIAN ISLAM DI BUMI BERTUAH INI.........INSYAALLAH PAS PASTI HANCUR,ULAMA PAS PASTI HANCUR,USTAZ PAS PASTI HANCUR,MURSYIDUL AM PAS PASTI HANCUR DEK KEJAHATAN MEREKA.....