Wednesday, October 20, 2010

SYABAS KEPADA PRESIDEN PARTI UMNO

OLEH MM
Perhimpunan Agung UMNO ke-64 (2010) 19 - 23 Oktober di PWTC Kuala Lumpur, seperti biasa telah menarik minat semua pemerhati-pemerhati politik dari dalam dan luar negeri. Pemerhati politik luar negeri dan juga warga diplomatik di Kuala Lumpur sentiasa tertunggu-tunggu perhimpunan seperti ini. Kepada mereka, ini adalah satu-satunya perhimpunan yang mempunyai ciri-ciri demokratik dan keterbukaan yang mudah diterima pakai oleh kaum berbilang bangsa. Perhimpunan ini juga menjadi tarikan mereka kerana peserta-peserta mempunyai ruang untuk berhujah dan berdepan dengan pimpinan utama parti.

Pemerhati berpendapat bahawa perhimpunan kali ini penting dan mempunyai mesej kepada semua ahli UMNO bahawa Barisan Nasional berazam untuk terus memimpin negara ini. Peserta-peserta akan didedahkan kepada pendekatan-pendekatan baru politik untuk dihayati dan diamalkan sebelum PRU-13.

Semangat perbincangan akan juga tertumpu kepada kedudukan raja Melayu dan juga orang Melayu itu sendiri. Presiden parti akan memberi jaminan bahawa UMNO tetap menjadi tunggak dalam memimpin negara ini berteraskan 1 Malaysia iaitu "Rakyat didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

Wira mengucapkan syabas kepada presiden parti yang telah pun memaparkan gagasan transformasi UMNO supaya menjadi satu parti yang benar-benar bersifat inklusif, terbuka dan demokratik. UMNO akan menjadi satu parti yang dinamik dan sentiasa segar supaya ia dapat berkekalan memimpin orang-orang Melayu dalam abad-abad yang mendatang.

No comments: