Wednesday, October 20, 2010

GALAS

OLEH MT

Peluang UMNO (BN) untuk merampas DUN Galas daripada Pas begitu yakin sekali ini disebabkan pengundi-pengundi di Galas telah sedar bahawa mereka telah ditipu oleh PAS dengan seribu janji tetapi yang jelas PAS tidak mampu melaksanakan janji-janji yang telah dibuat dalam Pilihanraya 2008.

Sebaliknya apa yang berlaku mereka merampas tanah yang diterokai oleh penduduk sejak begitu lama dan diberi kepada satu syarikat swasta untuk dimajukan. Hasilnya dibahagikan kepada syarikat Kerajaan Negeri dan sebahagian kecil diberikan kepada tuan tanah. Tanah-tanah yang dirampas kebanyakannya milik orang Melayu.

Selain itu peluang calon UMNO (BN) menang di Galas jelas terbayang disebabkan sokongan bekas-bekas pesara tentera, polis telah berikrar untuk menyokong BN disamping kaum Cina, India dan orang-orang asli di Galas.

Saya menyeru para pengundi kembali menyokong kerajaan demi kesejahteraan, keharmonian dan keselamatan Negara. Pembangkang (PAS) tidak mampu melaksanakan impian rakyat Galas, ingatlah............

No comments: