Friday, October 29, 2010

Tsen minta pengundi realisasi sokongan

CALON Barisan Nasional (BN), Datin Linda Tsen Thau Lin, 54, yang juga Naib Ketua Wanita Parti Bersatu Sabah (PBS) dianggap sesetengah pihak terutama pembangkang sebagai calon lemah dan tidak fasih berbahasa Melayu. Namun, beliau mahu membuktikan andaian itu tidak tepat dan yakin pengundi tidak terpengaruh dengan isu remeh.
Selama ini Datin hanya membantu di belakang suami tetapi sekarang diberi tanggungjawab besar. Bagaimana Datin melaluinya selepas berdepan saat yang menyedihkan?
Sebenarnya, ia bukan sesuatu yang mudah tetapi saya sudah berupaya menghadapinya. Saya sebenarnya berdepan dengan cabaran baru, malah kami sekeluarga sedang menyesuaikan diri dengan kehidupan sekarang.

Apa yang bermain di fikiran Datin sekarang. Bagaimana penerimaan anak dengan keputusan membabitkan diri secara serius dalam politik?
Saya memberi tumpuan sepenuhnya pada pilihan raya kecil ini. Saya mendapat sokongan penuh anak, malah mereka gembira jika saya menang. Saya berpeluang meneruskan kerja mendiang bapa mereka.
Ada pihak mendakwa Datin sebagai calon lemah berbanding calon Parti Maju Sabah (SAPP) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)?
Saya akan melakukan yang terbaik untuk membuktikan dakwaan mereka tidak benar. Dalam beberapa siri kempen yang diadakan, termasuk bertemu rakyat, adalah antara usaha ikhlas saya untuk memberi khidmat terbaik kepada mereka. Saya berharap apa yang dilakukan ini membantu mereka membuat keputusan tepat untuk memilih saya.
Bagaimana Datin melihat sokongan mereka setakat ini?
Saya amat terharu dengan sokongan dan kata-kata semangat orang ramai yang ditemui. Mereka boleh menerima saya dan berharap ia akan direalisasikan pada hari pengundian nanti.
Tumpuan utama jika memenangi pilihan raya kecil ini dan harapan kepada pengundi?
Saya mahu berkhidmat untuk rakyat. Saya berharap mereka akan membuat pilihan tepat bagi memastikan Parlimen Batu Sapi terus menikmati pembangunan dengan padu kerajaan negeri dan Pusat. Bagaimanapun, ini hanya dapat dilakukan jika BN memenangi pilihan raya ini.
-Berita Harian Online, 29 Oktober 2010-

No comments: