Wednesday, June 24, 2009

PAS TAKUT KEPADA PKR, DAP, AKHIRNYA MASUK DALAM PERUT SIPUT

OLEH : TINGKAT 6.COM

Tunduk kepada tekanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) masuk dalam perut siput sedut tak boleh buat apa lagi, seolah-olah orang Melayu tidak ada pendirian, 10 kali berubah dalam masa 24 jam.

Patutkah orang Melayu yang digelarkan sebagai Tok Guru yang kedua-duanya dari Pantai Timur yang memimpin sebuah parti Islam, mendakwa bahawa orang UMNO memutarbelitkan kenyataan mengenai Kerajaan Perpaduan yang dibuat oleh salah seorang Tok Guru dari Pantai Timur, semata-mata kerana takut kepada tekanan dari bapa penipu dan bapa penderhaka kepada Sultan. Sanggup berpatah balik ke pengakuan PKR dan DAP apabila diminta kedua-dua Penasihat, yang kedua-duanya mengikut rekod merupakan manusia-manusia yang sanggup menjual negara dengan mendedahkan segala rahsia negara kepada Presiden negara asing disebabkan hasrat dan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri tidak kesampaian bilamana perbuatan yang dikutuk oleh Allah itu terbongkar, lalu diambil tindakan ke atasnya oleh pihak berkuasa.

Kedua-dua si janggut takut untuk meneruskan cadangan Kerajaan Perpaduan yang disarankan sendiri melalui kenyataan umum sebaik sahaja Muktamar ke-55 selesai diadakan.

Si janggut satu lagi pula dengan angkuh dan takburnya membuat kenyataan, kita PAS jangan jadi sampah seperti UMNO, kalau bersetuju dengan cadangan Kerajaan Perpaduan yang disarankan oleh seseorang, sila letak jawatan sebagai ahli Parlimen Bachok dan sebagai Timbalan Presiden Parti dan menyertai UMNO, jangan jadi sampah dalam PAS.

Mereka berdua (yang berjanggut) tidak berada di alam nyata, mereka berada dalam perut siput tak nampak dunia, kerana dihalang oleh kulit sang binatang siput. Kalau terasa nak makan siput itu, kita kena belah/pecahkan kulit itu, kerana tak boleh nak sedut, seperti siput panjang yang wujud di Sabah. Siput yang wujud di Sabah itu boleh disedut, ditarik melalui ekor, sedap isinya tak payah dipecahkan kulitnya.

Begitulah ibarat dua orang itu, si janggut rasanya cerdik dan pandai tetapi tak boleh buat kira, tak boleh nak ajak berbincang kerana fikirannya berada dalam kotak yang kecil seperti dalam kulit siput.

Kedua-dua si janggut itu sanggup berkawan dengan si kafir dan si pengkhianat bangsa dari berkawan dengan orang Melayu yang sudah tentu ada kepentingan bersama dari sudut agama, bangsa dan negara. Manusia yang berjanggut ini bukannya orang politik, cuma meniru seterusnya berlakun seperti orang politik.

Kalau benar-benar orang politik idea yang dikeluarkan oleh si janggut yang gemuk untuk menubuhkan Kerajaan Perpaduan itu patut disokong kerana ianya untuk perpaduan orang Melayu tetapi si janggut kurus menentang kerana merasakan kedudukkan beliau (si kurus) tidak mendapat tempat dalam Kerajaan Perpaduan jika berjaya direalisasikan. Si kurus manusia yang paling sombong, angkoh dan hipokrit, tak sedar diri, hidup senang lenang hasil perjuangan UMNO, bukan PAS yang memperjuangkan sehingga dapat nikmat melimpah ruah.

Perjuangan mereka berdua untuk kepentingan diri bukan untuk agama dan bangsa. Pakatan antara PAS, PKR dan DAP bukannya bertulis seperti yang dibuat/dilakukan oleh BN. BN berpakat dengan cara parti-parti dalam bertulis. BN berhak mendapat mengikut perjanjian bertulis tetapi PKR, DAP dan PAS berjanji melalui air liur sahaja. Kering air liur maka hilanglah pakatan mereka.

Mengapa perjanjian antara PAS, PKR dan DAP tidak bertulis? kerana masing-masing ada udang di sebalik mee, masing-masing ingin menjadi ketua, ada niat ingin menjadikan rakan dalam pakatan sebagai kuda tungganggan mereka. Masing-masing ada niat buruk terhadap kawasan mereka.

Pakatan mereka tak kemana, akan hancur bila salah satu daripada kumpulan mereka dapat bertapak. Parti yang paling awal akan hancur ialah PAS kerana para pemimpinnya berfikiran sempit dan jumud masih berfikiran dalam kotak, sedangkan rakan mereka sudah lama berfikiran di luar kotak terutamanya pimpinan DAP.

Justeru akhirnya orang Melayu di bawah pimpinan PAS akan kehilangan segala-galanya, percayalah orang Melayu yang memimpin parti PAS akan menjadi sampah dan menjadi alat kepada DAP dan PKR. Percayalah mereka (PAS) tidak mampu berdiri tanpa DAP dan PKR. Saya cukup yakin bahawa orang-orang PAS hanya pandai melaung, berdemontrasi dan minta derma dengan menadah ketayap di tempt-tempat ceramah, orang-orang PAS mampu berteori, tetapi tidak mampu praktikal, tengoklah di Kelantan, PAS di bawah pimpinan si janggut? Rampas tanah rakyat dengan bayaran yang murah, diserahkan kepada bukan Melayu membangun kawasan berkenaan seperti yang berlaku di Wakaf Che Yeh dan Rantau Panjang. Selepas rampas, diadakan ceramah dan minta rakyat menderma dalam bentuk kekal seperti jual tanah dengan harga murah demi untuk akhirat. Inilah kerja orang PAS sejak dulu, kini dan selama-lamanya.

No comments: