Thursday, April 1, 2010

KETUA PEMBANGKANG TIDAK FAHAM APA ITU APCO. BELIAU SILAP APABILA MENYAMAKAN ISRAEL DENGAN APCO

Oleh : Pemikir MM

Ketua Pembangkang Parlimen kelihatan tertekan kerana memberi maklumat tidak tepat berkaitan dengan APCO pada minggu pertama persidangan dewan. Beliau ketika itu teragak-agak apabila membuat kenyataan bahawa APCO ini terlibat dalam mengkonsepsikan 1 Malaysia. Pihak APCO telah menafikan bahawa ia dilantik oleh kerajaan selepas Gagasan 1 Malaysia dicetuskan. Ini sekali gus menidakkan tuduhan ketua pembangkang yang kebetulan tiada apa-apa lagi isu yang hendak diwar-warkan. Beliau sebenar sudah ketandusan isu dan hanya mencari ruang untuk menonjolkan kepentingannya sahaja baik di dalam dan luar dewan.

Jikalau di luar dewan, beliau ini sibuk mencari individu-individu antarabangsa untuk dijadikan proksi bagi mempertahankan diri beliau. Dia menggunakan ahli parlimen Australia, kawan-kawan lama di Washington, personaliti-personaliti timur tengah termasuklah ulama-ulama, putera-putera di raja Arab. Misi beliau di luar negeri adalah untuk memburukkan kepimpinan BN dan juga perjalanan kerajaan BN. Agenda kedua ialah meraih simpati bahawa tuduhan liwat terhadapnya adalah satu pembohongan. Kedua-kedua agenda ini boleh dianggap sebagai satu taktik saraf hitam yang betul-betul bertentangan dengan kepentingan dan keselamatan negara. Ada juga yang ditemui di Washington itu dari keturunan Yahudi yang tidak dapat dielakkan. Di jabatan-jabatan kerajaan di Washington dan NGO-NGO di New York banyak diterajui oleh mereka berketurunan Yahudi. Mereka mempunyai nama-nama yang agak metallic (besi) seperti Goldstein dan lain-lain lagi.

Kini beliau dengan mendabik dada membuat kenyataan yang bukan-bukan tentang APCO yang telah pun membuat penafian. Ketua pembangkang telah mengubah taktik penjelasan membuat penumpuan apa itu APCO. Ini adalah tidak relevan sama sekali. Segi perbandingan, Bank Dunia kepunyaan Amerika juga mempunyai penjawat-penjawat berketurunan Yahudi. Adakah apabila kita bekerjasama dengan Bank Dunia, kita bersekongkol dengan Israel? Kadang-kadang ketua pembangkang ini pun jahil kerana sengaja memutar-belitkan isu sehingga Lim Kit Siang, Ustaz Hadi pun terperangkap dengan perkara-perkara yang mereka yang tidak tahu.
Pemerhati politik tempatan sudah bosan dengan ketua pembangkang dan sekutu-sekutunya. Sungguh sedih bahawa sekutu-sekutu ini sanggup bekerjasama dengan ketua pembangkang yang tidak berintegriti, suka berbohong dan tidak bermoral. Adalah dinasihatkan mereka-mereka ini membuat penumpuan kepada perkara-perkara berkepentingan, termasuklah bagaimana dapat sama-sama melaksanakan Model Ekonomi Baru yang dibentang oleh PM. Janganlah terjebak dalam isu-isu yang tidak memberi apa-apa kebaikan kepada mereka. Insaflah dan berdiri teguhlah apa yang diperjuangkan oleh YB PM, pemimpin Barisan Nasional, yang kini terus meningkat popularitinya dikalangan rakyat.

No comments: