Tuesday, June 26, 2012

BUKU BERTAJUK AGENDA ISLAM PERLU DIBACA OLEH SEMUA

Oleh MM

Dato' Seri Najib telah melancarkan buku bertajuk " AGENDA ISLAM dalam Transformasi Negara" di PWTC pada 25 Jun 2012. Buku ini diterbitkan oleh Sekretariat Ulama-Uamra (UMUM). Ia adalah koleksi ucapan dan perutusan Perdana Menteri Malaysia sejak 2009. Antara kandungan menarik dalam buku ini adalah berkaitan dengan memartabat agenda Islam, mengukuh fahaman. Buku ini mengandungi maklumat-maklumat yang sangat terkini yang boleh memberi kefahaman tentang usaha-usaha kerajaan dalam transformasi negara. Ia juga mencerminkan bahawa kerajaan telah banyak membawa perubahan dalam memartabatkan Islam untuk menjadikan Malaysia terus di hormati di peringkat dunia.

Semasa pelancaran buku ini Perdana Menteri telah mengisytiharkan kenaikan pangkat JUSA B kepada Mufti Wilayah Persekutuan ini lagi satu tanda baik  bahawa kerajaan memberi tumpuan kepada pentadbiran jabatan dan juga kedudukan Mufti dalam Wilayah. Adalah diharapkan bahawa JUSA B juga dapat diberikan kepada Mufti-mufti di negeri-negeri tertentu termasuk Sabah dan Sarawak.

Pemerhati berpendapat bahawa buku penulisan Dato' Najib ini perlu diperolehi dan dihayati supaya kefahaman mengenai tindakan kerajaan akan dapat dirasai. 

No comments: