Wednesday, December 2, 2009

PARTI PEMBANGKANG (PAS, PKR) HILANG TUJUAN ..... AWAS AGENDA MP PERMATANG PAUH


Oleh : MM

Parti Pembangkang sudah mula gusar di Selangor dan mereka cari peluang untuk memburuk-burukkan Barisan Nasional dengan membuat pelbagai tindakan gila termasuk tidak membenarkan BTN berkhidmat di Selangor. Pembangkang Selangor diketuai oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim lebih yakin kepada satu ketumbukannya bernama SPIES dan kononnya diujudkan sejak Jun 2009, bagi tujuan motivasi pelajar-pelajar dan Penjawat-penjawat Awam Selangor.

Sedarkah Tan Sri Abdul Khalid bahawa patriotisma adalah penting dalam pengukuhan cintanya rakyat kepada negara? Ini merupakan satu pendekatan yang digunakan oleh semua negara baik bersistem demokrasi atau sebaliknya. Sekiranya patriotisma tidak ditanamkan di dalam hati dan minda setiap rakyat Malaysia, maka pegangan rakyat untuk mencintai negara akan menjadi longgar dan ini memudahkan anasir-anasir buruk menembusi sanubari tiap rakyat.

Pemerhati berpendapat bahawa pembangkang menghadapi masalah perpecahan dalaman yang serius. Mereka mencari helah untuk mententeramkan penyokong-penyokong yang sudah mula was-was terhadap pembangkang-pembangkan termasuklah DSAI, Lim Kit Siang, Tok Guru. Sejak kebelakangan ini berlaku pergolakan dan kepincangan dalam kepimpinan parti-parti politik pembangkang termasuk PKR dan PAS dan ini memburukan keadaan parti-parti ini.

Sekiranya kemelut dalaman parti tidak diatasi, parti-parti ini akan menjadi mundur 50 tahun kebelakang. Media laporkan bahawa anasir-anasir yang cuba memecah-belahkan PAS diilhamkan oleh MP Permatang Pauh yang mempunyai cita-cita hendak menjadi Perdana Menteri, Malaysia. Beliau akan menggunakan segala taktik kotor dengan menggunakan Tok Guru sebagai proksi untuk menembusi dan mempengaruhi PAS.

Sudah tiba masanya, bahawa pemimpin-pemimpin PAS Johor, Perak, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang sedar tentang niat jahat dalang-dalang dari luar untuk menghancurkan mereka.


No comments: