Wednesday, December 2, 2009

DATO' ALI 35 DEDAHKAN JANJI-JANJI KOSONG KERAJAAN PEMBANGKANG SELANGOR


Oleh : MM

Pandangan Dato’ Ali 35 mengenai perlunya Barisan Nasional mengambil balik Selangor dari pembangkang adalah sesuatu yang munasabah memandangkan bahawa ramai pengundi-pengundi Selangor terkilan dan tidak berpuashati terhadap prestasi Kerajaan Pembangkang di bawah Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Rakyat tertanya-tanya apakah yang telah di lakukan oleh Kerajaan Pembangkang selama ini di Selangor? Selain daripada mempertingkatkan kerja-kerja biasa yang dibuat oleh Barisan Nasional sebelum ini, Kerajaan Pembangkang kelihatan tiada membawa pembaharuan dan pembangunan ke Negeri Selangor.

Apa yang berlaku sekarang terdapat perpecahan fikiran dan pendekatan di dalam ketiga-tiga komponen pembangkang terdiri dari PAS, PKR, DAP dalam pentadbiran negeri. Seolah-olah tiada persefahaman dan jika ada, ia adalah ibarat dibuat-buat dan tidak ikhlas. Sejak pembangkang memerintah Selangor, ahli-ahli Kerajaan Pembangkang dalam dewan lebih sibuk mencari ruang dan jalan untuk mematikan demokrasi dalam Dewan Undangan Negeri. Mereka menggunakan apa jua Jawatankuasa dalam Dewan Undangan Negeri untuk menumpulkan kerja-kerja baik ahli-ahli Dewan BN.

Dato’ Ali 35 telah mendedahkan bahawa kegiatan pembangkang ini merupakan sesuatu yang tidak boleh didiamkan. Kerja pembangkang yang lebih berpura-pura sudah pasti akan merugikan rakyat Selangor. Adalah elok perkara berpura-pura oleh pembangkang ini diwar-warkan supaya rakyat betul-betul membuat pilihan yang terbaik pada PRU ke-12 nanti.





No comments: