Wednesday, October 21, 2009

Siapakah Dajal Itu?



Oleh: MT


KENYATAAN

DI TUJUKAN KEPADA TUKANG-TUKANG CACI PAS :


Janganlah kamu semua duduk semajlis dengan sebarang Ulamak, kecuali, dengan Ulamak yang mengajak dari lima perkara kepada lima perkara:

1)Dari keraguan kepada keyakinan;

2)Dari riak kepada keikhlasan;

3)Dari ketamakan kepada kesederhanaan;

4)Dari takbur kepada rendah diri;

5)Dari permusuhan kepada nasihat-menasihati.


A) Imam Abu Jaafar Al-Tahawi (Ulama Salaf ke-3) menyatakan, “Barang siapa menyifatkan Allah dengan satu sifat daripada sifat-sifat manusia seperti:

1)Jahat

2)Samseng

3)Mencarut

4)Maki hamun

5)Mencela sesama Islam

6)Mencerca saudara-saudara Islam dan lain-lain sifat mazmumah; dia menjadi kafir”

Diatas adalah pesanan untuk Nik Aziz Nik Mat & Pengikut-pengikutnya.

ULASAN

Wahai orang orang-orang beriman percayalah dakwaan Dato’ Nik Aziz Nik Mat itu amat bertentangan dengan pegangan ahli sunnah wal jamaah yang menjadi pegangan umat Islam di Malaysia.

B) Qadi Iyad menyatakan, “Barang siapa menghina orang-orang Islam dengan apa cara sekalipun dan mengutuk Allah s.w.t menjadi kafir dan halal darahnya.”


Satu lagi amanat kepada tukang-tukang caci PAS

HANYA DAJAL MENGENAL DAJAL

Dari Anas Bin Malik, Sabda Rasulullah s.a.w. “tidak ada kampung atau daerah di dunia yang tidak didatangi Dajjal, melainkan Makkah dan Madinah”

Sahabat bertanya “ya Rasulullah apa makna Dajjal?, Rasulullah menjawab “Dajjal itu ialah pembawa berita yang mengelirukan”

Pada tahun 1971 di pondoknya Pulau Melaka (Kelantan), Tuan Guru Nik Aziz mentafsirkan Dajjal ( Nik Aziz ) itu, ialah “Pembawa berita yang mengelirukan, bohong dan fasik” contohnya, Dajjal itu diibaratkan “Bunga Asli dan Bunga Plastik yang tidak dapat dibezakan keasliannya”.

Tambah beliau lagi, Rasulullah s.a.w bersabda “Bahawa pembawa berita yang boleh mengelirukan masyarakat setempat setempat, kampung dan negeri dan negara”

Tuan Guru Nik Aziz dalam penjelasannya mengenai keputusan Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan mengatakan, “Jika seandainya syurga dan neraka itu hak Allah semata-mata tiada guna umat Islam di dunia ini berlumba-lumba berbuat kebaikan kerana akhirnya nanti akan ditentukan oleh Tuhan.

Kalau syurga neraka ni dibiarkan kepada hak mutlak hak Tuhan belaka, banyak mencuri dan rasuah berlaku tak boleh serah mutlak kepada Allah”

Sesungguhnya ketentuan seseorang itu ke syurga atau ke neraka adalah hak mutlak Allah s.w.t. Menafikan hak kekuasaan Allah Ta’ala ini bukan sahaja mengelirukan umat Islam malah merosakkan aqidah. Nauzubillahiminzalik.

Dari Pentafsiran Ini,

Siapakah Dajjal itu?

ULASAN

Dakwaan Nik Aziz Nik Mat amat bertentangan denganakidah ahli sunat waljamaah. Pendapat Nik Aziz samadengan pendapat Moktazilah yang ditolak oleh empat mazhab dalam Islam(Tuhan memberi kuasa kepada manusia maka manusia boleh melakukan apa saja yang mereka suka). Ini bertentangan dengan iradat Allah swt. Manusia tidak boleh melakukan sesuatu perkara melainkan dengan izin Allah, justeru pendapat ini ditolak oleh Imam Maliki, Hanafi, Syafie dan Hambali.

PUTAR BELIT ANWAR SEMASA DALAM BN, PADA 18 APRIL 1995

DI SARAWAK

KINI RAKYAT MALAYSIA TERUS DITIPU

“Rakyat Malaysia mesti menolak fahaman yang di bawa oleh PAS dan DAP, jika ingin memastikan keharmonian dan kemakmuran di negara terus berkekalan”

“Sikap parti pembangkang ini yang ekstremis dan membawa sentimen-sentimen perkauman yang melampau boleh membahayakan keamanan negara ini sendiri, jika kita biarkan gejala tersebut, negara akan menghadapi banyak masalah dalam mendapatkan semula kepercayaan dan perasaan saling hormat menghormati antara kaum seperti yang dinikmati sekarang”

DULU (1995) ANWAR CAKAP LAIN

DI SARAWAK, DI PULAU PINANG

( 24 OGOS 2009) CAKAP LAIN.

Kita mesti berkawan dengan DAP dan PAS kerana mereka mempunyai wawasan untuk orang Melayu, tidak salah kita menghormati mereka kerana mereka rakan seperjuangan kita. Kita perlu pertahankan mereka kerana perjuangan mereka sama dengan perjuangan kita iaitu menumbangkan kerajaan BN”

Anwar Lidah Bercabang

Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar menjelaskan, Kita tidak boleh berkawan dengan DAP dan PAS kerana mereka musuh kita. Mereka estrimis, perkauman, pengkhianat kepada orang-orang Melayu. Kini lain pula pendiriannya. Nilailah sendiri…...

KERJA NIK AZIZ SELAMA INI ADALAH

TUKANG CACI NOMBOR 1 DI MALAYSIA

TAK SEDAR KE PAS TIDAK MEMBAWA

PEMBANGUNAN DI KELANTAN

DAN TERENGGANU

(a) Ustaz-ustaz dalam UMNO sama dengan ahlil al-kitab Yahudi dan Nasrani yang menentang

Nabi Muhamad s.a.w. Apa kurangnya ustaz-ustaz PAS.?

(b) Kerajaan yang diterajui UMNO kafir, kerana tidak melaksanakan hukum Allah.

(c) Tidak sah solat dibelakang imam orang Barisan Nasional.

(d) Haram dimakan daging sembelihan orang Barisan Nasional kerana solatnya tidak sah.Terfasakh nikah di antara suami isteri orang Barisan Nasional dan orang bukan Barisan yang dinikahkan oleh imam atau orang Barisan Nasional.

(f) Tak sah akad nikah oleh imam dari golongan Barisan Nasional.

(g) Suami isteri yang dinikahkan oleh imam Barisan Nasional hendaklah diakad semula oleh

orang PAS.

(h) Jenazah orang UMNO tidak boleh ditanam diperkuburan orang Islam. Mana dia kubur PAS?

(i) Orang UMNO tidak boleh disembahyangkan oleh orang PAS kerana sudah murtad.

(j) Orang UMNO tidak boleh sembahyang ke atas jenazah orang PAS kerana telah murtad.

(k) Orang-orang UMNO tidak payah sembahy ang, puasa dan menunaikan haji kerana tidak

diterima oleh Allah s.w.t.

(l) Menyatakan ”Kalau Nabi Masih Hidup, Nabi Akan Suka Tinggal Di Kelantan”

(m) Malaikat turut mengundi PAS kerana parti itu parti Islam.

(n) Menegaskan orang Islam masuk syurga den gan kelebihan amalannya ini menafikan hak

mutlak Allah s.w.t.

ULASAN

Nik Aziz Nik Mat sebenarnya angkuh, takabur, sombong, malah menyamakan dirinya dengan sifat-sifat Allah swt. Menghukum dan mengfatwa mengikut hawa nafsu demi untuk kepentingan politik dan peribadi.

SATU LAGI DAJAL HADI AWANG

SEMASA BERUCAP DI PERADONG,

TERENGGANU (1981)

Kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN, kerana BN kita menentang dia, kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahilliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka.

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itu kita berjuang dengan puak-puak ini kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid.

ULASAN

Pendirian Hadi Awang amat bertentangan dengan pegangan ahli sunnah waljamaah yang diamalkan oleh Imam Syafie yang segala amalan dan perbuatan manusia ditentukan oleh Allah swt, manakala pendapat Hj Hadi Awang sama dengan pandangan dan pendapat mutazilah.

Kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku.

TIPU DAYA HADI AWANG

TENTANG PELEMBAGAAN NEGARA (2003)

Kata Haji Hadi,

“Justeru kerana isu Negara Islam dan pelaksanaan Hudud dan syariah menjadi punca perpecahan BA dahulu maka PAS perlu membuat satu pengorbanan dan Ijtihad besar untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan pelaksanaan Hudud di peringkat Federal. Peruntukkan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini di peringkat Federal”

“Seandainya menang dalam pilihan raya akan datang BA atau pembangkang akan menubuhkan sebuah Kerajaan demokratik dan adil di peringkat Federal atau pusat yang mendokongi Perlembagaan Persekutuan yang sedia ada”

ULASAN

Perlaksanaan hukum Hudud yang diuar-uarkan oleh PAS sejak memerintah Terengganu 1998 hingga 2004 tidak dapat dilaksanakan. Apatah lagi di Kelantan yang diperintah oleh PAS sejak 1990 mengambil masa begitu lama pun tidak melaksanakan pemerintahan mengikut hukum Islam lebih-lebih lagi dalam perlaksanaan hukum Hudud.

No comments: