Friday, August 14, 2009

Nik Aziz Menghalalkan DAP Menghina Islam

Oleh: Tulip Desa

Terkedu Tulip membaca artikel dalam Berita Harian yang bertajuk "PAS tak bantah DAP hina Islam". Nampaknya rakyat Islam tidak boleh meletakkan harapan kepada PAS sebagai parti yang memperjuangkan Islam apabila PAS menghalalkan agama Islam dihina dan dimaki oleh musuh Islam. Mengapa sejak kebelakangan ini Nik Aziz mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang disifatkan sebagai dangkal dan merapu? Nik Aziz telah sonsang pemikirannya, mungkin kerana terlalu lama duduk di atas kerusi MB.

Setahu Tulip ketika di sekolah, kita diajar bahawa sesiapa yang menghina Islam, dia merupakan musuh Islam dan kita perlu berjihad memeranginya. Tetapi kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Aziz menyebabkan rakyat terkeliru dan buntu. Adakah kenyataan beliau ikhlas ataupun sebagai strategi untuk menarik sokongan bukan Melayu untuk mengundi PAS pada Pilihanraya Kecil Permatang Pasir. Ternyata Nik Aziz adalah tok guru politik untuk mendapatkan kuasa bukannya ikhlas untuk memperjuangkan agama dan takutkan Allah. Inilah undi syurga, namanya.

Rakyat mungkin dapat membaca dan menghidu pemikiran Nik Aziz apabila tiba PRK, beliau akan menimbulkan isu berkaitan agama dan mengeluarkan kenyataan yang berbau keislaman untuk menunjukkan kepada rakyat beliau jaguh dalam memperjuangkan agama. Diharapkan penyokong fanatik PAS sedar dan kembali menyokong Kerajaan. Kita bersama-sama menjadi pencetus perubahan demi bangsa dan negara kita yang akan berusia 52 tahun pada 31 Ogos 2009.

No comments: