Wednesday, March 2, 2011

Roslan Boleh Melonjakkan Ekonomi Merlimau


Oleh MM

Mana-mana calon dari mana-mana parti yang ingin bertanding dalam pilihanraya kecil atau umum mesti perlu menilai diri sendiri terlebih dahulu sebelum dinilai oleh rakyat dan pengundi setempat. Calon perlu juga sihat, berwibawa, komited serta mempunyai visi apabila dicalonkan untuk kawasan masing-masing.

Bagi DUN Merlimau, BN telah memilih seorang pemuda bernama Roslan bin Datuk Ahmad yang telah dipilih secara tepat oleh kepimpinan untuk mewakili BN dalam PRK N27 Merlimau pada 6 Mac 2011. Dari semua segi baik politik dan psikologi, calon ini didapati memperolehi ciri-ciri positif di samping berintegriti untuk mewakili pengundi-pengundi DUN Merlimau. Beliau seorang yang tenang, peramah, mesra rakyat dan yang paling penting tiada ego bersesuaian dengan rasa hati akar umbi. Tuan-tuan dan puan-puan perlu mempunyai sikap positif serta sangka baik terhadap calon yang akan memimpin DUN ini selama beberapa penggal akan datang dan berkemungkinan untuk menjawat jawatan yang lebih tinggi dalam sub kepimpinan Negeri Melaka Negeri Warisan Dunia.

Dengan kata-kata itu, adalah wajar tuan-tuan dan puan-puan semua memberi sokongan padu yang tidak berbelah bahagi pada Roslan bin Datuk Ahmad yang telah sekian lamanya kami kenali.

No comments: