Monday, August 25, 2008

PENGIKUT ANWAR TIDAK PERLU PAKAI TOPENG

Oleh: Pengundi Bijak

Pengikut-pengikut Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) telah mula memakai topeng gambar DSAI semasa mengedarkan risalah PKR di persimpangan-persimpangan jalan Permatang Pauh seolah-olah PKR hendak menyembunyikan sesuatu. Yang jelas tindakan ini sungguh aneh dan mengundang pelbagai tanda tanya.

Seorang bekas penyokong PKR yang ditemui secara spontan dan hairan berkata, “Setahu saya orang yang bertopeng ini mempunyai motif jahat untuk melakukan sesuatu, macam perompak bank. Mereka bertopeng supaya identitinya tidak dikenali.”

Kawan saya yang duduk di sebelahnya bekas penyokong PAS, bersetuju dan terus menyampuk dengan berkata, “Apa yang nak dihairankan, itu baru pengikut taksubnya. DSAI lagi banyak topeng. Dia bertopengkan perangai orang alim, pakai baju Melayu, bersongkok putih, jadi imam, baca khutbah dan banyak lagilah…sedangkan semua orang tahu moralnya dengan Saiful dan lain-lain. Dia bertopengkan orang baik-baik, tak suka pada orang ganas walhal budaya keganasan itulah yang sedang disuburkannya. Cuba tengok siapa yang memukul wartawan tempoh hari semasa hari penamaan calon? Kalau tidak PKR, siapa lagi?. Yang tak eloknya dia tuduh pulak orang BN punya kerja. Dia ni betul-betul baling batu sembunyi tangan.”

Mengulas penyokong Anwar yang bertopeng itu, sahabat karib Anwar iaitu Datuk S.Nallakaruppan dalam ceramahnya malam tadi. “Itu Anwar banyak muka…itu sebaba dia pakai topeng. Jumpa India dia sokong India. Kata Melayu, Cina tidak baik. Dia mau jadi Savaji The Boss (hero filem Tamil). Jumpa Cina cakap lain. Jumpa Melayu cakap lain. Dia punya muka banyak warna. Itu macam binatang sesumpah Melayu cakap. Sekarang dia punya pengikut pun mahu tiru Anwar. Itu sebab dia pakai topeng. Apa ini negeri tarak selamat ka mau pakai topeng hari-hari? Ini Sri Lanka ka?.”

Apa yang mengharukan Datuk Nallakaruppan meminta pengundi Permatang Pauh supaya mengundi BN untuk menyelamatkan Negara ini. Dalam nada yang terharu dia berkata, “Ini bukan soal sayang pada seseorang, ini hal Negara. Kita mesti selamatkan ini Negara daripada jatuh ke tangan Anwar. Saya tidak penting, Negara ini lebih penting.”

Pengundi-pengundi Permatang Pauh tidak perlu pilih calon yang pakai topeng kerana orang yang bertopeng adalah orang yang suka berpura-pura, tidak ikhlas dan jujur.

No comments: