Friday, August 22, 2008

ANWAR IBRAHIM SEPERTI ORANG LEMAS

Oleh: Pemikir

Anwar Ibrahim sama seperti orang lemas. Apa sahaja yang didapati di depan yang boleh menyelamatkannya akan digunakan sepenuhnya. Ini bagi mengelakkan beliau diserang. Beliau sanggup menggunakan ulamak-ulamak terkenal dari Timur Tengah seperti Syeikh Tantawi dan Al-Azhar, Yusof Qrthawi selain mufti-mufti tempatan berhubung tuduhan liwat yang dibuat oleh saudara Saiful.

Nampaknya saudara Saiful menjelaskan apa yang berlaku ke atasnya dizahirkan melalui sumpah mengikut kehendak Islam. Tetapi Anwar menafikan sekeras-kerasnya dengan pelabagai alasan termasuk meminta bantuan orang luar bagi menyelamatkannya termasuk juga Gus Dur bekas pemimpin Indonesia, Amien Rais, pemimpin persatuan ulamak yang berpengaruh dilibatkan sama dalam kes peribadi beliau. Saudara mungkin ingat dalam satu dua hari ini, beliau mungkin akan berumpah walaupun sebelum ini menyatakan beliau tidak akan bersumpah.

Inilah perangai Anwar yang lemas dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan matlamatnya tercapai. Beliau sanggup membelakangi hukum Allah dalam keadaan terdesak hari ini. Sebenarnya Anwar sedang berperang dengan nafsunya, Allah, keluarga termasuklah anak isterinya sendiri serta rakyat Malaysia amnya dan penduduk Permatang Pauh khasnya.

Yang sebenarnya, dalam diri Anwar di saat ini , apa sahaja yang ada dihadapannya akan digunakan untuk berpaut bagi mengalih pandangan tentang apa yang dilakukan sebelum ini.Ingatlah, isteri, anak-pinak dan saudara yang dekat dengan beliau, sudah menjadi magsa termasuk ditahan di bawah ISA disebabkan nafsu kebinatangan yang ada dalam dirinya.

Rakyat dan Negara hari ini terpinga–pinga dengan pelabagai alasan yang diberikan. Sejak itu,kini dan mungkin selama-lamanya rakyat tidak tahu mahu membuat pilihan. Ini lah gelagat Anwar , seorang manusia yang pelik tapi benar. Kini beliau sedang berperang dengan jiwanya sendiri. AWAS!!! Negara akan dijajah oleh Amerika jika anda masih menyanyangi manusia seperti ini.

Anwar sepanjang perjuangannya sejak dulu penuh dengan tipu helah dan muslihat demi untuk kepentingannya sendiri. Para penyokong sudah ramai menjadi mangsa. Yang terbaru isterinya sendiri di paksa meletakkan jawatan di parlimen Permatang Pauh bagi membolehkannya bertanding sebagai Ahli Parlimen untuk merealisasikan kenyataan-kenyataan yang dibuat sebelum ini.

No comments: