Thursday, August 21, 2008

31 OGOS 2008- MERDEKA DAN MINYAK

Oleh : Putrimalaysia

Umum tahu tanggal 31 Ogos 2008 merupakan sambutan hari kebangsaan ke-51. Tarikh itu juga akan menjadi tarikh di mana harga baru minyak petrol akan diumumkan yang akan berkuat kuasa pada 1 September 2008.

Putri fikir seluruh rakyat Malaysia tentu tak sabar-sabar nak tahu tentang harga baru yang akan diumumkan dan yang pastinya apa yang putri tahu harga minyak dunia sekarang sedang mengalami penurunan. Seluruh rakyat Malaysia termasuklah putri sendiri amatlah berharap harganya akan turun dan seandainya ia turun ia merupakan perkara yang amat menggembirakan bagi seluruh rakyat Malaysia.

Dato' Seri Abdullah Hj. Ahmad Badawi berkata "Kalau harga minyak di pasaran dunia turun maka kita akan turunkan tetapi jika melambung naik lebih daripada apa yang dibayar pada waktu ini, ianya tidak akan dijual lebih dari RM2.70 (seliter),".

"Pada waktu ini agak awal sikit untuk membuat satu jangkaan tentang kemungkinan harga yang boleh kita tetapkan lagi. Hari ini baru 20 haribulan.

"Sepuluh hari lagi...harap jangan naik lagilah.

"Kalau nasib tidak baik nanti apa yang saya cakap semua tak betul, nanti orang kata Pak Lah bohong. Kita tengok dengan harapan kalau trend ke arah turun maka tentu sekali harga minyak akan kurang daripada yang dikenakan waktu ini.

So kita TUNGGUUUUU......................

No comments: