Wednesday, December 2, 2009

TERUSKAN HIDUP DI BANGKOK ........ RAKYAT MALAYSIA TIDAK AKAN MENERIMA PENGGANAS


Oleh : MM

Chin Peng mendesak bahawa beliau dibenarkan pulang ke Setiawan, Perak. Beliau secara terbuka meminta maaf pada mangsa-mangsa yang beliau kejami dulu. Kini berada di Bangkok serta hidup mewah dan senang. Apa lagi yang Chin Peng mahu? Beliau bebas bergerak dan berjalan dimana-mana jua termasuk ke Hong Kong, Taiwan, tanpa masalah. Gunakanlah kesempatan masa tua ini untuk bersantai dan jangan cuba menganggu-gugat orang lain.

Malaysia bukan lagi tempat Chin Peng kerana beliau adalah seorang pengkhianat dan pengganas yang cuba mengulingkan kerajaan menggunakan kekerasan dan senjata seperti terkandung dalam manifesto PKM. Perkara ini jelas berlaku lepas perang dunia kedua sehinggalah ditandatangani perjanjian Hadyai dalam tahun 80an.

Kini Chin Peng, tanpa segan silu, menggunakan media dan proksi untuk cari jalan masuk balik ke Malaysia. Beliau menggunakan berbagai helah yang diharap boleh menjadi umpan supaya orang Malaysia menerima beliau. Malangnya niat beliau ini telah dihalang kerana rakyat masih ingat kepada kerakusan dan pembunuhan-pembunuhan yang beliau lakukan sebagai ketua PKM. Kumpulan beliau ini telah berdosa sebagaimana kumpulan Khmer Merah yang berdosa kepada seluruh penduduk di Kemboja.

Pemerhati bersetuju dengan pendirian kerajaan seperti dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Menteri Penerangan, PDRM, Tentera dan juga veteran-veteran terdiri daripada bekas anggota keselamatan seperti polis dan tentera. Pesara-pesara polis terdiri dari kaum Cina turut menolak niat Chin Peng untuk balik ke Malaysia. Begitu juga dengan tentera-tentera veteran-veteran dari Australia dan New Zealand yang sependapat dengannya.

No comments: